torsdag 17 januari 2013

Vintervitt


Jag har liksom gått och tänkt på detta tema i Fabriken; krispigt vintervitt. Jag såg mig själv jaga en vilt galopperande vit häst med svallande man på en stor norrländsk åker omringad av granskog med tunga snötäckta grenar. Får i motljus med frost i luggen, tuggandes på kall, krispig gren. Jag kände mig oändligt långt bort från verkligheten och obeskrivligt långt borta från interiör-genren, bortsett från får- och hästkudden från by nord då.


Sedan tänkte jag moodboard med mina vita porslinsfåglar och bokstäverna i vit trä, så döm av min förvåning när Tina presenterade veckans tema. Vita fåglar, bokstäver och så ofantligt mycket vackrare än idéen i mitt huvud.


En borttappad laddsladd, ett uppånervänt hem, i något som jag upplevde som en evighet och slutligen ett någorlunda laddat batteri senare hade jag tidsbrist som heter duga. Phu! Knäck koden nu då, Anna. Du har ju alltid ett huvud fullt med idéer....


I ren desperation kastade jag ut tulpanerna i snön. Vitt - check. Krispigt - check. Vinter - check. Den som säger att kniven på stupen inte är effektiv bör tänka om. För mig funkar den i alla fall som en braständare med extra tändväska. Poff!


Fler vintervita tolkningar hittar man genom att klicka in och besöka mina kollegor i Fabriken, och missa inte den här. Någon fick visst tag på det där fåret i mitt huvud...

Det ska jag göra nu, har en fin kväll.

12 kommentarer:

  1. Härliga du. Det är inte för intet jag tycker att du är världens bästa bloggpartner... Du levererar ta mig sjutton alltid fantastiska vackra roliga och inspirerande inlägg. Du är precis så bra ( och lite till)

    SvaraRadera
  2. Haha - du är underbar. Fantastisk text och mina skrattrynkor blev en millimeter längre ;)

    SvaraRadera
  3. Krispigt,check. Vinter, check. Vitt, check. Underbart bidrag, check!

    SvaraRadera
  4. I brist på vita springare, ulliga får och skinande bleka kaninen tycker jag du lyckades alldeles strålande bra att få till ett krispigt inlägg. :)

    Och tack själv för idag. Kul, som alltid! Kram

    SvaraRadera
  5. Klockrent! Underbara bilder och finfin tolkning! Kram

    SvaraRadera
  6. Alltid lika kul att kika in här!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Otroligt vackra bilder, snyggt fotat!!

    SvaraRadera
  8. Heja dig! :) Väldigt vackra bilder!!

    SvaraRadera
  9. Väldigt fint och vintrigt, även om det var i all hast. Ibland är det som sagt bästa bränslet.

    SvaraRadera
  10. Och det här blev ju alldeles strålande. Bevis på att det enkla är det vackra! Och som alltid kan man inte låta bli att dra rejält på smilbanden när man läser din text. Tack för det.

    Trevlig fredag och kram.

    SvaraRadera
  11. Med det temat kan det inte misslyckas ;) Ursnyggt hörru!

    Kramar

    SvaraRadera