torsdag 6 mars 2014

Thinks I like...



Inspiration från Göteborg. Bonjour på väggen, ljusboxskylt med LED-ljus från Artilleriet. Eller kanske en 'Dream on Dreamer'....


Är det inte fars dag snart, nä, men det finns alltid anledning att ge bort ett armband. Jag gillar Skultunas alla varianter


På tal om gilla har jag alltid gillat Kate Hudson, nu aktuell som musa för Lindex. Och var hon inte drop dead gorgeous på årets Oscar? Snygg, snygg, snygg. För att inte tala om den oförglömliga gula klänningar i filmen 'How to Lose a Guy in 10 Days'.

På tal om Lindex. Nu kan våren komma, jag är mer än redo i den här syggingen. I Göteborg såg jag minst tre personer i ballerinas utan strumpor. Det såg kallt ut, men ingav förhoppningar om det som komma skall. Dags att väcka liv i min gamla instagramkampanj #gameoverwinter kanske?


Om jag bara hade en timma över vid något besök i Göteborg skulle jag alla gånger tillbringa den med after-noon-tea omgiven av Designer Guild på Dorsia - one of a kind. 

 

Den utställda vadlånga kjolen ser jag överallt. Det verkar som om vi skall vippa in våren i kjoltyg. En svårburen historia men ack så fin. Den här är min favorit. 


Allt är möjligt. Jamen Biensûr och visst blir det än mer övertygande på vackraste språket i världen?


Feskekörka och favorit i repris - soup of the day - kan göras som långkok med vin, kärlek och timjan men också som snabb fredagsfix. Passar perfekt för kvällar där umgänge står i fokus framför matlagning. Typ som fredagar. Veckorna går fort. Skepp-o-hoj.

14 kommentarer:

  1. Gillar ditt svep - mucho! Och vi skall faktiskt lyxa till oss med Dorsia i Gbg i juni. Verkar vara en happening - skall bli så skoj!

    SvaraRadera
  2. HAHA, jag tänkte på dig o din hejdåherrvinterkampanj idag. Att det kanske var dags för det igen och funderade på om jag skulle knuffa på dig ;)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Mon Dieu! Stort gilla på din gilla-lista. Gillar också Kate Hudson, ska bli kul att se kollektionen. Ja, den där vadkjolen är lite knepig men gillar din favorit skarpt. Kanske ska ge den en chans.

    SvaraRadera
  4. Får jag vara med på Dorsia? Puss

    SvaraRadera
  5. och även jag tror jag tar och tittar förbi Dorsia om du sitter där ..:) hade varit kul att säga hej !! Kram från en göteborgska med strumpor och utan ballerinaskor ...*skrattar / Pernilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nästa gång dricker vi fin-te i Götet utan strumpor i skorna. /Anna

      Radera
  6. Zut alours! Afternoon tea på Dorsia - ett måste då jag ofta är i Göteborg.
    Annars - kan jag varmt rekommendera Tjolöholms slotts Afternoon tea ;-)
    http://tjoloholm.se/aktuellt/afternoon-tea?jglmid=80

    Bloggade om det här:
    http://markbladet.se/bloggar/lindas-blogg/?p=738

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter ljuvligt, måste testa. Tips-tack!! /Anna

      Radera
  7. Finfin vårinspiration! Oh den där kappan har jag också slagit till på! Verkligen ett fynd! Jag har länge sparat till och suktat efter en MYCKET dyrare nästan likadan kappa. När jag så förra veckan provade den igen insåg jag att nä den passar inte riktigt min kroppsform, jag såg bara liksom bara kort och bred ut! Så snubblade jag över denna istället. BIlligare, satt snyggare, sköna fickor man kan ha händerna i - inget att tveka på liksom :-).
    Sen att det är blå känns lite nytt och fräscht (för en oftast väljer svart)!
    Vad tänker du i skoväg till en blå kappa du som är så stilsäker?
    /Tette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmm... jag tänker antingen sneakers och uppvikt. Eller så tänker luftiga kostymbyxor och klassiska pumps. Kappan är finast knäppt, men jag gillar att dra åt i midjan, vi får se hur det blir IRL. Än så länge har jag inte invigt den...

      Radera
    2. Tack för svar snälla du! Hm, snubblade visst inte bara över kappan, utan också över några av orden, men hoppas du förstod vad jag menade ;-)... /T

      Radera
  8. And finally on the last episode of the disc, the Hanagumi replica handbags are on set filming for their first movie appearance. Of course nothing goes smoothly and soon rumours fly when there is said to replica wathces be a ghost haunting a studio lot for their last scene to be shot in. This is one great prada handbags episode if you are a Sumire fan such as myself.

    SvaraRadera