söndag 23 januari 2011

Söndagsbilden #3

Förr var jag en riktig te-drickare. Helst rött och chai. Och yogi. Jag drack baljor varje kväll. Kamomill med varm mjölk och honung. Det var bättre än dunder-honung. Jag varvade ner med te och laddade upp med te. Jag gick på te.

Sen hände det något. Jag minskade intaget och ökade kaffekonsumtionen. Jag bytte bort min vapendragare, tekoppen mot svart kaffe och sedan vitt. Mer macchiato och massvis med latte.

I ett år har jag lovordat min Moccamaster och vi har fortfarande ett alldeles speciellt förhållande. Men i veckan fick Mr Moccamaster en kompis eller vid närmare eftertanke, en konkurrent. Miss Nespresso. Denna lilla smäckra varelse fräser ut det mest sagolika kaffe ni kan tänka er. Det kräver noll omvårdnad och tar minimalt med plats.

Låt mig vara realistisk och ge den ett rättvist omdöme när smekmånaden är över. Till dess. We are in love and nothing can take it away.

I kväll är det ett nytt avsnitt av Solsidan. Jag har redan sett de kommande avsnitten på ett mycket lyckat event med självaste, fantastiska Felix Herngren. Det kommer blir mycket av allt och det kommer att bli bra. Jag skrattade så att hela bröstkorgen hoppade.

Önskar Er en härlig söndag. Fler bilder dagen till ära hittar ni i Fabriken.

8 kommentarer:

  1. Åååh, vad lyxigt med kaffemaskin! Vi kör perculatorkaffe hos oss, enligt norrländsk tradition... :)) Kokar x antal koppar på morgonen och häller i termos. Sen får det räcka hela dagen. Antar att det är smaskigare med nybryggt varje gång! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Kaffe är ju ett måste! Dricker helst kaffe macciato!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Halloj, kände mig lite tveksam över att få det snyggt. En kompis stod och hoppade över att vilja ha batikkuddar ..inte gula men blå..då gjorde jag dom utifall att..
    Men gula ska det bli, jag lovar! Helt såld nu när jag såg resultatet!

    Kramis, Tina (Ester är en riktigt liten söting.)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vi funderar med på en nespresso, så snygg. Vi har nu en mccamaster. Men tänk vad skönt om man bara behövde trycka på EN knapp:)

    Trevlig söndag kväll
    här ska det lätt tittas på solsidan

    Kram Madde

    SvaraRadera
  5. Oj,oj, oj, ska jag våga visa det här inlägget för Fredrik. Han är så nöjd med sin Moccamaster. Han håller på med den jämt, nästan som ett litet husdjur. Vi är inte redo för ytterligare en kaffemaskin till i familjen :-)
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  6. Härliga bilder!! Ja solsidan är ju bara sååå bra :)

    Ha en härlig Söndag!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att du sett förhandsvisningen på de som komma skall på tv avseende Solsidan, Som är en så galet bra tv-serie :-)

    Ha en fin måndag

    SvaraRadera
  8. Moccamaster är världens bästa maskin men när man inte dricker kaffe själv så är Nespresso perfekt. Inget avslaget gammalt kaffe utan alltid fresh i sina små kapslar. Man kan ju ha en av varje. Vänlig hälsning Pållan

    SvaraRadera