fredag 29 juli 2011

Färgen Silvia



Äntligen har jag tagit mig över tröskeln på ett av mina många semester-projekt. I går kväll till tonerna från min lilla radio på batteri målade jag om stolarna. Två gamla skräpiga stolar som jag envist bestämt mig för att behålla. Genom tre flyttar har de fått följa med, utan att någon någonsin förstått varför, knappt jag själv heller.

Jag hade verkligen för mig att färgen Silvia var mer grön, typ så här grön, men den visade sig dra mer åt mint. Inte mig emot. Jag gillar ju mint också. Jag föll ju givetvis lite för namnet (Silvia), men färgerna Folke, Åke och Ylva var också väldigt snygga.

Egentligen undrar jag hur det skulle vara att ta semester från alla projekt. Brotta ner to-do-listan, kasta det dåliga samvetet åt skogen och dra täcket över högarna. Fast nej, det skulle nog bli trist. Nästa vecka har jag något riktigt roligt på gång. Jag ge mig på att tapetsera. Har ni några tips för en nybörjare? Förutom tålamod då, för det har jag inte berikats med överhuvudtaget.

6 kommentarer:

  1. Hihi ja du det blir en del på to do listan ;) Men men bara för de finns där betyder ju inte att man måste. Snygg färg på stolarna. kram J

    SvaraRadera
  2. Snygg färg! Mint är helt rätt!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hur fint som helst! Tapetsera är kul. Min mamma är en hejare så vi brukar göra det tillsammans. Så tipset blir nog att vara två - det underlättar.

    Ha en riktigt fin helg!
    kram.

    SvaraRadera
  4. Men Anna vad fint! Tank sedan nar de blir lite slitna. Jag ska forsoka mig pa samma projekt men med min farfars gamla stolar. KRAM

    SvaraRadera
  5. Fin färg - helt i min smak! :-)

    Tapetsering överlåter jag åt maken, jag har dåligt tålamod när det gäller sådant..! :-D

    SvaraRadera