söndag 23 juni 2013

Jag köpte en sax...


Jag köpte en sax. För nästan ett år sen. Från fantastiska danska varumärket Hay. Jag minns att jag tyckte den var billig. Inte billig till utseendet, utan prisvärd. För att vara från Hay.

Sedan dess har den legat i en låda med prislappen kvar. Prisvärd?


Jag köpte alltså en sax. Inte för att jag direkt behöver en sax. Funktionen med en sax är ju att klippa saker och det fanns inget akut behov av en ny sax som kan klippa saker. Saxar som kan klippa har jag. Saxar som har kostat 39 kr för tre stycken i olika storlekar med färgglada plasthandtag.

Visst är det intressant att helt plötsligt kan man känna ha-begär efter en sax. Jag blev liksom glad efter att ha köpt mitt Hay-fynd. Inte speciellt långvarig glädje, men ändå en kort tillfredsställelse som absolut var värd 49 kronor. 


Nu har jag ha min sax framme. Min sax från Hay. För om funktionen inte är att klippa borde den väl åtminstone få visa sig lite i rampljuset.

Hej Hay!

Mitt bidrag till söndagsbilden i Fabriken, som idag (som varje söndag) bjuder på bilder i variation. 
 

8 kommentarer:

  1. Underbart fin sax som såklart måste få ligga framme som prydnad om inte annat. Jag är likadan när det gäller att köpa saker som jag faller handlöst för.

    SvaraRadera
  2. Det där känner jag igen. Det där plötsliga "ha-begäret". Den är väldigt fin den där saxen. Mycket finare att ha framme än de där med plasthandtag. Den saken är säker. :)

    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja det där är mycket märkligt - ett plötsligt begär efter saker som man upplever otroligt prisvärda, fast man egentligen inte alls behöver.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  4. Närha-begäret satt sigpå ens hjärna är det lika bra att ge efter, även om det är något så simpelt som en sax det skriker efter. För det därha-begäret är den envisaste snubbe jag någonsin mött. Han ger sig aldrig. ;)

    Ha en fin söndag och du... vi ses imorrn. Trevligt! :)

    SvaraRadera
  5. Ja den är ju för schnygger :)
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  6. Jag vet inte hur länge jag haft habegär efter den där saxen. Och Hay, de har så ruskigt snygga saker till så väldigt bra priser. Som Clamp Lamp. Snyggaste lampan i världen typ. O till ett så bra pris. Kram!

    SvaraRadera
  7. Hahahaha, jag köpte en likadan förra veckan. Precis samma tanke, inte behöver jag en sax. Den var mest bara snygg - och billig för att vara en SÅN sax. Precis så tänkte jag. Men lovar dyrt och heligt att den ska få vara framme :)

    SvaraRadera
  8. Jag köpte också en sax. Från Hay. Som jag köpte för att den var snygg och billig. Likadan som din. Och jag undrar vd jag ska ha den till? Men fin är den :-)

    SvaraRadera