fredag 3 oktober 2014

Fyra favoriter


Snart är det Halloween - massa nya finheter på H&Ms barnavdelning. Måste till exempel lägga beslag på dessa. Perfekt för mamma och pappa som inte vill klä ut sig lika offensivt. 


Jag väntar fortfarande på mitt exemplar av Linda Lomelinos fantastiska bok. I helgen hade jag planerat storbak men 'ongen' har önskat sig godistårta på färdigköpta bottnar (tackar Bollibompa för det) kanelgifflar och ballerinas. Gourmé-mamman gråter. Jag hade plan för egna maränger, repris på filur-cupcakes och en flervåningstårta. Glöm det! Absolut inget prinsess-kalas (tack-å-lov för det) inte heller några katter och tyvärr inga kaniner... Nä färdig-köpt och halvfabrikat verkar vara temat för i år. Gör mitt sista övertalningsförsök i kväll.


Igår sammanställde Maria på Husligheter en alldeles förträfflig lista över ett gäng marmorbord. Jag åh-hå-ar på och drömmer om marmorleverans asap.  Här på bild bordet Tati av Broberg&Ridderstråle för Asplund, från 10 600 kr. Yes please!


Jag och min kompis Malin har startat ett företag. MrsMighetto. (och tack för att hejar-rop på Instagram@mrsmighetto) Vi kunde helt enkelt inte motstå. Mot alla tids-odds kunde vi helt enkelt inte låta bli. Så himla kul. Kvälls-jobb-kul! Först ut är fyra print i kollektionen 'Superheroes' som är klara vilken sekund som helst. Här ser ni Miss Betty - ett 30x40cm print, signerad och numrerad i begränsad upplaga om 200 ex. Kommer bland annat att säljas i den här finfina butiken men också via vår sida och förhoppningsvis på fler ställen.
Kika närmare på Betty här, läs om hennes fantastiska små egenskaper och glöm inte att tycka till om hennes kompisar Miss Flora, Miss Tyra och Mr Olle - ett skönt litet gäng. 

Ha en underbar fredag och ta hand om er! 


2 kommentarer:

  1. Haha, är du en av de bakom detta!? Så kul! Är ju helt omöjligt att inte gilla de där figurerna.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera