fredag 30 december 2011

Att plötsligt vara i vecka 24


Att tiden går fort är inte någon klyscha, det är verklighet. Min verklighet. Jag har en känsla av att studenten nyss inträffade, men när jag ser flaken tycker jag att ungdomarna ser ut som barn. Det känns som om tiden från studentexamen till 30-årsdagen gick på en nanosekund, när man sen får barn, då går tiden - om möjligt - ännu snabbare. Håller ni med? Det liksom bara rasar iväg. Besinningslöst.

Jag är gravid. Igen. På ett ögonblick befinner jag mig i vecka 24. Och tro mig, ni hade inte velat höra om ämnet tidigare. Jag har befunnit mig i en gråzon mellan start och vecka 18. Varje kväll tackade jag för att dagen äntligen var över, så godnatt så fort det bara gick (ibland 19:30) för att bara ta mig framåt. Konstant illamående tar på krafterna. När man passerat vecka 12 och fortfarande vill spy hela tiden räknar man timmar vill jag lova. När sedan vecka 13, 14, 15, 16, 17 har passerat ställer man sig in på 40 veckor in hell.

Men när det äntligen vände blev jag världens lyckligaste gravid kvinna!!

Så innerligt tacksam. Så ödmjukt över att jag får uppleva detta igen. Så överväldigad och så fantastiskt lycklig över att få en bebis igen. Få bli en familj med två små fantastiska liv.

Och äntligen har jag kommit ut på andra sidan; totalt midjelös och gråtmild, men jag mår bra. (peppar peppar - för det kan väl inte komma tillbaka nu!?) Jag frossar i clementiner och Holiday-dipp, men annars är nästan allt som vanligt. Nästan.


14 kommentarer:

  1. Nämen så himla kul! Grattis och all lycka framåt!

    SvaraRadera
  2. Tjo ho! Åh vad roligt, vilket spännande 2012 ni har framför er! Grattis!!

    Mina graviditeter var likadana. Oj vad jag mådde illa. Hela vägen ut nästan. Det som hjälpte mig, lite grann, var Djungelvrål. Hade inte upptäckt Fiberlakrits ;).

    Förstår verkligen känslan när man kommer ur illamående-dimman.Vilken befrielse!

    Stor kram till dig och din "lilla-inneboende".
    /a.

    Ps. Tack för länk igår, underbar dukning!

    SvaraRadera
  3. Men gud så roligt! Fantastiskt, en liten familj är det härligaste som finns! Och du är mer än halvvägs, nej, nu kommer illamåendet nog inte tillbaka. Nu ska du njuta, för allt har ju sin tid!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, grattis!! Vilken lycka! Och skönt att illamåendet passerat. Bästa tiden nu ju! Ha det gott. Njut. Mys.
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Grattis Anna! Ja det ända som kan slå ett litet mirakel är väl två små mirakel. All lycka önskar vi er! Kram Daniela

    SvaraRadera
  6. Så roligt - gratulerar, och hoppas du får njuta av din graviditet nu!

    SvaraRadera
  7. Grattis! Så roligt. Då följs vi åt, jag är bara tre veckor efter dig ju :) Och illamåendet från hell är inte att leka med - min höst är bara ett svart hål också.

    KRAM

    SvaraRadera
  8. Grattis grattis.....så mysigt. Och helt underbart med en liten bebis....jag är inte avis alls ;)
    Grattis tusen gånger om kära du..
    Kram Malin

    SvaraRadera
  9. Åhh grattis fina du- hoppas att jag oxå kan bli det under 2012;) Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Kram Johanna

    SvaraRadera
  10. Grattis till lille nykomlingen och en fin chic nyårsafton önskar jag dig!

    Kram Carina

    SvaraRadera
  11. Men så GALET roligt!!
    Stort stort grattis:)
    Och en jätte kram!!!

    Ha en strålande 2012...vi ses ;-)

    Malin live a lot

    SvaraRadera
  12. Underbar nyhet!!
    Varma gratulationer och ett fantastiskt nytt år till er!

    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  13. Men herregud så ROLIGT! Ett jättegrattis till dig!
    Skönt att illamåendet är över.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  14. men oj nu har jag läst ikap.
    och stoooort grattis.
    vad roligt.

    och så ett gott nytt år !
    det kommer bli ett spännande år för er ...

    kram! och ses snart igen, u.

    SvaraRadera