torsdag 25 april 2013

April moodboard


April. Månaden då vi får valuta för uteplatsen. En seg start med mycket vädermorr slutade med utefixardagar, planteringslycka och korvgrillning. Äntligen! Pay back time. 


... och tårtakalas för vår sons första födelsedagg innebar girlanger, tårta, muffinsflutt och cake pops. Allt en liten ettåring kan tänkas önska sig... 


...och projekt ja, det finns så många att jag skulle vilja klona mig upphöjt till fyra. Fondväggar ska målas, toastmasteruppdrag ska spikas, vinden ska rensas, förrådet ska inredas (och isoleras!), semestrar ska planeras (obs! hög tid!), utemöblerna ska målas, träden ska klippas (ok om vi gör det i augusti?) och äntligen ska vi ta igen förlorad social tid med tålmodiga vänner. Nu börjar högsäsongen för kompis-kvalitét och vi startar redan nu till helgen. Lycka. 


Min man hade tänkt att vi skulle måla utebordet svart. Men hallå! Svart?! Jag hade en liten annan idé, vi får se hur det går med det? Det brukar starta med ett gäng inspirationsbilder för att visuellt kunna övertyga. En beskrivande idé biter ofta inte lika hårt. Pinterest uteomhusmapp (sk garden dreams) borde snart svämma över.  


- Mamma, är det vår nu eller? undrar Ester otåligt.
- Ja, det kan man allt säga.
- Kan jag gå barfota då?

Kanske inte riktigt än, men snart... Fler april-känslor har idag väckts till liv i Fabriken. Av tumnagelbilderna att döma ser det väldigt pastelligt ut. Gilla! Gilla!

10 kommentarer:

  1. Vilket härligt moodboard!

    Och det låter som om vi har samma planer:)

    SvaraRadera
  2. Svart bord...?! Varför då? Hälsa honom att all pollen kommer synas superbra på svart. Jobbigt att hålla rent, med andra ord. De där grön-turkosa färgerna däremot... easy-peasy att hålla rent och snyggt. ;)

    Och tapeten ja... det blev den grå varianten och så ett tyg på sänggaveln som är i typ samma gröna färg som på den vit-gröna tapeten. Sänggaveln ska häftas ihop i helgen är tanken. Hoppas, hoppas det blir lika fint som på bilden i mitt huvud!

    SvaraRadera
  3. Lycka till med övertalningen...låter som du har erfarenhet och gjort det förr ;)

    /Pernilla

    SvaraRadera
  4. Turkost, såååå fint!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Haha, känner igen det där med att visuell övertalning funkar allra bäst! Jättefina bilder! =) /Hanna

    SvaraRadera
  6. I like I like I like! Det där med majdate som skrev om hos lilla u lät kul. OM jag skulle råka ha en ledig dag då är jag fett sugen (som barnen skulle säga) på att slinka med :) Lycka till med övertalningen!
    Kram C

    SvaraRadera
  7. Här väntar jag fortfarande på att kunna ta en ordentlig utefixardag.

    SvaraRadera
  8. Ja jäklar i min kista, NU är det VÅR.
    Och vad vi ska dricka rosé va!
    Mmmmm ...

    Ditt moodboard är grymmaste av alla.
    Faktiskt.
    Fattar inte hur du gör ....

    KRAM.
    u

    SvaraRadera