måndag 28 oktober 2013

Halloweendukning och handduksvärmare, svårt att hitta en klockren rubrik den här gången



Veckans finaste dukning. Halloween-tema av never-ending-inspiration Stylizimo blog.


Ljusslingorna med valfria färgbollar är ju fantastiska, men helt omöjligt att välja sin personliga färgkombination. Av alla dessa miljarder färger. Nu är problemet löst. Det finns svart. Black as Night från Happy Lighs



Arne Jacobsen-serien i melanin har fått tillökning av barnbestick. Ligger i en fin presentkartong med illustration av besticken. Bra julklapp till minisar med designintresserade föräldrar.


Kungligt dop via Ebbas blogg. Har ni följa diskussionen om huruvida prinsen tar en passiv papparoll och ställer sig vid sidan av familjen som åskådare. Tycker att det är en ganska överanalytisk tolkning av en vacker familjebild, även om jag gärna hade sett ett leende på le papas läppar.  


På tal om kungligheter har ni väl inte missat att Madeleine pryder omslaget på senaste Elle? I ett elva sidor långa reportage med unika bilder exklusivt tagna för Elle berättar Prinsessan Madeleine om balansen mellan offentligheten och privatlivet, om den nya rörelsen inom hjälporganisationen Childhood, om kärleken och om bebisen hon väntar. Mycket läsgodis för en med intresse för kungahuset.


Inspirationsfabriken är igång med söndagsbilder vilket ger efterskall i bloggvärlden. Så även hos en av mina favoriter maria emb. aka 'the queen of fredagsbuketten'. För er som är sugna på en dos bukett-porr kolla här, här och här, eller varför inte titta igenom hela kategorin blommor. Ögongodis.  



Handduksvärmare är ett svårt kapitell. Kravet på båda snyggt och praktiskt tycks vara svårt att uppfylla. Till man hittar ribbstegen. Den är ju perfekt. Stilren och rymlig. Bingo! Bilderna är från ett hem i Melborne (dessutom med en väldigt snygg pergola), men handduksvärmarnas (knepigt ord!) ursprung tycks vara svårt att finna. Jakten börjar nu.  


Min hall. Helt plötsligt inser jag att min entré har sett likadan ut sedan vi hade på-väggarna-tema den 18 april. En evighet i min lilla pynt-värld, men ändå skönt med något som består. Typ min älskade kulram från Knaada. Snart är det jul, då kan vad som helst hända i hallen. 

5 kommentarer:

  1. Fint inspirerande inlägg! Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Imponerad av dina underbara svep Anna.
    Mycket fina saker som du 'snokar' upp ...

    Jag sitter här och tänker att det vore ju ganska trevligt med en kopp kaffe och ett wienerbröd på Wienercafét snart igen ... då jag är lite närvarande. Liksom. Shit vad jag var gone efter den där akupnkturen :)
    Och så är jag ju nyfiken ... på vad förstår du nog ;)

    KRAM KRAM.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äter gärna w igen. Herre gud så goda. Mailar dig.. Kram!

      Radera
  3. Nämen, det här hade jag ju missat! Gulle dig (som min mamma alltid säger)! Tack!

    SvaraRadera