fredag 18 oktober 2013

Prinsesskalas, what else?


Efter en lång natt och seg morgon fortfarande kvar i lakanens värme på en helt vanlig dagis-dag sa jag till dottern:
- Vi kan borde döpa om oss till familjen Sovmorgon?
- Näää... jag vill heta familjen Glitter!
- Glitter?!?
- Äh.. det kanske passar oss bättre att heta familjen Pyssel ändå.

Ja, kanske det. Mer pyssel än glitter i alla fall. Och sovmorgon verkade hur som helst mest vara ett ljuvligt undantag. Då är årets kalas avklarat. Efter ett gediget klipp-jobb fanns alla prinsessor på plats. Lite överallt faktiskt. 


Som muffinsdekoration och som girland, klipp-klipp. Ja, jag googlade helt enkelt prinsessorna i hyfsat bra upplösning, placerade dem på 10x15ark och framkallade fotokopior. På posten kom sedan prinsessor en masse redo att sätta saxen i. 


Tänk att Törnrosa var så poppis. 


Och bordplaceringskort skulle vi så klart ha. "Jag fick Belle!" 


Och även om Askungens kjol blev lite väl smurf-blå fick äppelmuffins med färgglad frosting tummen upp från de små gästerna. 


 

9 kommentarer:

  1. WOW! Min soon-to-be 5 åring skulle älska de där muffinsarna! Har du eventuellt möjlighet att maila över mallarna som du sedan framkallade? Vore dig evigt tacksam! :) carlssonjessica@yahoo.se
    Ha en härlig helg!

    SvaraRadera
  2. Master of master på det där med kalas ju :)
    Det är ju så kul.

    Du, stort tack för igår. Så mysigt att ses.
    Du vet att jag gillar dig va?! ;))

    KRAM.

    SvaraRadera
  3. Är det ok att ha prinsesskalas när man fyller 33, eller? Dom där muffinsarna är ju bedårande!!

    SvaraRadera
  4. Svar
    1. Faktiskt inte så värst svårt, Men tack.
      Och trevlig helg!

      Radera