söndag 27 juni 2010

J, min vän

Min vän J har lyckats uppfostra sin lilla dotter till perfektum, på egen hand. Visst hon har ett skyddsnät av människor i hennes omgivning som bryr sig om, som hjälper och som älskar, men i vardagen med föräldraansvaret är hon ensam, solo, alena. Jag beundrar alla mammor och pappor som kämpar, orkar och lyckas ge sina barn en trygg och kärleksfull uppväxt – på egen hand. Ni är hjältar.

Nu höjer vi glasen och hyllar alla ensamstående föräldrar. De är ta mig tusan högt ovan beundransvärda. Ni äger all min respekt. Vi som lever i tvåsamheten med barn glömmer ibland hur sjukt bra vi har det som alltid är två om ansvaret, kärleken, engagemanget och oron!

J min vän - du är inte bara en störtskön kvinna med humor, med stormande känslor, full av kraft och engagemang. Du är också en tapper hjälte - en fantastisk mamma!

I morgon ska vi dra på bio!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar