fredag 16 mars 2012

Med en enkel tulipan


Jodå, tulpanen är till och med vacker lite vissen. Eller hur? Och det är precis så vi känner oss i min lilla familj. Lite vissna. Efter en VAB-rekord månad (februari) och diverse (läs alla) vuxna sjukdomar tar vi oss framåt. Trodde vi...

... men katastrofsmärtan i mellangärdet visade sig att jag hostat sönder ett revben. I gravidvecka 35. Grattis! När farbror doktorn sedan knappar på sin dator, hmm:ar och kliar sig i huvudet känner man sig mycket nära en lösning. Not. Värktabletter för gravida, kli-kli. Nja, det är värre det... Men slutligen hittade han den starkaste varianten som jag kan ta som nu knapras hej vilt.



Läkprocessen då? "Jag ska föda barn snart..." Förlossning och spricka i revbenet känns som en kass kombo. Nja, beräknad förlossning om 4 veckor. Läktiden på ett trasigt revben 6-8 veckor. Hurra!

Men det glömmer vi nu och njuter av att min fina man fyller år idag. Grattis älskling! Nu glömmer vi sömnbrist, hosta, snor och andra energitjuvar och firar med ett tu-man-hand-besök på det här trevliga stället. Det är vi värda. Det är du värd.

Och till er andra, tackar jag ödmjukast för era fina kommentarer och önskar er en fantastiska trevlig fredag!

11 kommentarer:

  1. Usch vilken otur, hoppas det läker rekordfort!

    SvaraRadera
  2. Nämen, fy farao! Det låter inte kul alls. Hoppas du har bra läkekött och att bebisen inte komer allt för tidigt så kasnke det löser sig ändå.

    Här är vi nu inne på tredeje vändan med kräkfesten - nu är det sambons tur och mormor i huset bredvid så nu är det min tur att serva dem istället. Och hoppas på att jag och lilleman är immuna nu efter två omgångar redan. Vår resa på måndag är oroväckande mycket i farozonen...

    Hoppas ni får en trevlig kväll du och mannen och njut av lite lugn och ro och jag önskar er en riktigt fin helg!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Å nej din stackare! Hur kan det bara få hända? Med en sån mage. Stackars din mage och dig. Här lyckligade jag mig över en VABfri vecka, den första sen efter jul typ, men möts på dagis av att min dotter än så länge är frisk men 11 av 15 barn insjuknat i magsjuka under gårnatten och dagen idag. Och nu åt hon ingen middag fast hon älskade maträtten. Vojne vojne. Jaja, fredag är det i alla fall. Kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Oj. Det måste vara rackarns ...hoppas att den "starkaste" snälla värktabletten hjälper något.

    Njut av en kväll på tu man hand! NJUT!!!

    Kram & trevlig helg.
    u.

    SvaraRadera
  5. Usch hoppas det löser sig på bästa sätt!!

    SvaraRadera
  6. Uj, låter inte nåt vidare. Revbenet alltså. Middag på tu man hand däremot låter mycket trevligt.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  7. Nä fy din stackare, ett revben. Jösses. Som om det inte trycker nog mot revbenen i graviditetsvecka 35/36. Vilket datum är det du har som BF? Vi har 19/4. Hoppas du har bra läkekraft och att bebisen kanske väntar en vecka eller två i magen, så att revbenet hinner läka. Vet inte vad du fått för tabletter men jag äter Citodon, kanske är det inte tillräckligt för ett revben som är av... Det är nog en tablett som många gravida får mot krämpor vad jag förstått på mina läkare. Har också ätit Tradolan, men den blev jag så snurrig/illamående/kräkig av och den är väl egentligen inte så bra när man är gravid (det är väl iof inga värktabletter) då det inte finns så stor forskning på området. Det är svårt när man är gravid och måste uthärda krämpor och samtidigt hitta en balans som fungerar både för bebisen och mamman. Hoppas du klarar dig i vardagen trots ditt brutna revben, det låter inte lätt måste jag säga. Kämpa på. Tiden går nog fort det sista :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Glömde skriva att just en sån där vissen lila tulpan fotograferade jag också för att den var så vacker. Visst är det lite likt :)

    http://alltochelleringet.blogspot.se/2011/04/visset-vackert.html

    SvaraRadera
  9. Men oj. Nu är jag här inne och läser. Har ni inte otur!! Trots brutet revben så hoppas jag att ni hade en fin kväll på tu man hand!

    Och tur att "bebbe" ska ut nedåt och inte uppåt. ;) KRYA och LÄK snabbt nu! Stor, stor kram!

    SvaraRadera
  10. Äh men för f-n... hur mycket otur kan man ha egentligen?! Din stackare!! Hoppas du har fantastisk läkkött i dina revben (hmm... kött i revbenen... :-)) så det är helt igen långt innan lillskiten ska titta ut!

    SvaraRadera
  11. Nä men what the h..., hoppas på snabbläkning av hela mitt hjärta ska du veta.

    Puuh, stackare.

    Kram!

    SvaraRadera