tisdag 15 maj 2012

11 frågor - jag har blivit utmanad!

Jag har fått en rolig utmaning av Linda med bloggen Fru Westman. Det går ut på att jag ska svara på 11 frågor och sedan ska jag skicka 11 (nya) frågor vidare till 11 andra bloggare. Så nu kör vi!

Vackert porslin på tal om... från Matteus
1. Vad hette din första kärlek?
Jonatan. Han krossade mitt hjärta och jag trodde aldrig, aldrig någonsin att jag skulle repa mig. Tänk att min fina pappa hade rätt, det skulle ordna sig, jag skulle komma över det. Men i flickrummet hade de tröstande orden ingen effekt på mig, jag var i stället övertygad om att livet lika gärna kunde vara över.

2. Baren eller dansgolvet?
Dansgolvet, tveklöst.

Bilden har absolut ingenting med texten att göra. Men fin fyndtapet, 169 kr på Rusta. 
3. Vad drömmer du om?
Skriva en bok, ha ett litet hus på franska landsbygden, gifta om mig (med samma man) och köpa ett gammalt, supercharmigt hus och totalrenovera (detta efter att jag vunnit sjukligt mycket pengar på Lotto) och slutligen, resa mer, bo utomlands och lära mig att laga surdegsbröd.

4. Vad är du rädd för?
Skräckfilmer, mardrömmar och (numera) dykning.

5. Vad finns alltid i din handväska?
Carmex läppmojs på tub. Min telefon. Kalender. Kiss-femma (en sådan måste man på vid nödfall, fast på NK kostar det 10 kr att kissa - hutlöst!!).

Favoritfärg, inte bara på blommor. 
6. Favoritfärg?
Rosa. Vad vore livet utan rosa?

7. Din bästa vän?
Jag har flera. Ni vet vilka ni är.

Stolt över? Min kräft-ätande man. 

8. Något du är stolt över?
Förutom min man och mina barn. Att ha bestigit Kilimanjaro!

9. Ditt favoritplagg?
Ett enda plagg... det får bli klänning!

10. Hur många par skor har du egentligen som är för små?
Tyvärr är mitt problem omvänt. Efter mitt första barn krympte mina fötter en storlek (I know, hur knäpp som helst) så jag har en hel garderob med för stora pumps. Jag har alltid önskat att andra barnen skulle rätta till problemet ... eh, förresten vänta lite....

...

...

Nä, tyvärr. De vara fortfarande för stora.

11. Vad ger du dig själv för titel?
Marknadschef, tusan gubbar vad proffsigt det låter! Sedan är jag ju dotter, syster, fru, mamma, granne, bokklubbsgrundare, bloggare...

Och nu så skickar jag utmaningen (och lånar vidare dessa finfina frågor som någon annan knåpat ihop) vidare till dessa 11 bloggare. Svara bara om ni vill - no preasure!

Live a Lot - duktiga, fina Malin som är huvudperson i mitt nästa inlägg.
Annixen - som jag längtar efter att träffa på riktigt!
Lilla U - Ulrika, det gäller dig med!
Ingen vanlig dag  - vi ska ses och våra jämnåriga bebisar, fast en är fortfarande kvar på insidan. Och idag är det din födelsedag - hurra!!
Karin A - varje besök här slutar alltid med oh! oh! åh!... så mycket vackra bilder. Oh la la!
Hos mig - varför bor inte vi i samma stad?
Sanzéns byrålåda - samma som Emeline, varför, varför?
Mariaemb - den här bloggen har skapat ett lätt beroende hos mig, besöker varje dag och älskart!
Pepper & Vanilj - en av mina första kärlekar i bloggvärlden. Alltid så inspirerande, stilrent och vackert.
Volang-Linda - färg, form och bara helt fantastskt. Ger mig alltid en en rush i lycka!
Lifestyle by Lena - en nybekantskap bosatt på ett mycket bekant ställe.
Fyrskeppet lagar - kom igen nu, Sussa, vi har sett de där slickepottarna nu. Heja-heja!


Och nu kan jag visst inte räkna heller...

9 kommentarer:

  1. Väldigt nyfiken på Carmex läggmojs på tub. Vad kan det vara?

    ;-)

    SvaraRadera
  2. Åh, en utmaning, jag tar den!! ...som jag längtar efter att ses på riktigt jag också. Vi får försöka att styra upp det..och med Lilla.U! Som vi kommer skratta då, det känner jag på mig. Thi hi!

    Avslutar med ett stort WOW. Kilimanjaro! Respekt för det!

    SvaraRadera
  3. ..och nu hittade jag fina, fina bilderna på er inne hos Malin. Vilka otroligt vackra foton på en jättefin familj! Samt vad SNYGG du är människa! Hur ska jag våga träffa dig, din bild av mig kommer nog att rasera *fniss*

    SvaraRadera
  4. Jag klickade också in och såg bilderna. Fina familjen! Så stort på något vis. Och så långt ifrån han som var svaret på din första fråga. Så långt! Och varför varför bor vi inte i samma stad? Ska anta utmaningen, men det är väl mest du som läser och du vet ju allt redan... Puss

    SvaraRadera
  5. Nice :) Skall genast börja klura på svaren....
    Trevligt att hitta lite nya bloggar i din lista :)

    Kram (och snygg tapet jajemän...)

    SvaraRadera
  6. Roligt att läsa din härliga svar. Lär känna dig lite till.... :)

    Och dessutom kom en fin-fin länklista på köpet :)

    Kramar

    SvaraRadera
  7. Fina du, tusen tack! Detta ska jag ta och klura på!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Åh vilka roliga svar - wow Kilimanjaro! :D Själv är jag är tokdålig på utmaningar men jag ska klura på den här och se om jag inte kan komma på några svar.

    Jag var för övrig inne på Bookbinders Design och shoppade planscher för glatta livet idag. Då kom jag givetvis att tänka på dig. Det blev en Raw Nature (till mig!) och Littlephant (att ge bort i present!).

    SvaraRadera
  9. Anna. I'm in ! Livet snurrar bara lite fort just nu och så:) men det gör inget, för det är ju rackarns kul.

    Jamäh, skojar du vad kul att träffas. Tror som Annixen att vi kommer få det rackarns trevligt. Snart, snart ... Och då du, ska du få tipset på olja i städvattnet förklarat :)

    Klättra berg - woooohooow!

    Nu ska jag klura på mina svar :)

    Kram fining!!!

    SvaraRadera