lördag 22 oktober 2011

Dagens muffins




Då kör vi en favorit i repris. Amerikanska äppelmuffins. Snart ska glasyren på. Vi ska nämligen på kalas. Och med ljus i muffinsen blir det - simsalabim - födelsedags-muffins!

En gång om året träffar jag min söta mammagrupp. Vi har ett gemensamt kalas för våra kids. Vi äter, fikar, leker och skvallrar. Sedan våra barn föddes (för tre år sen) har det kommit ytterligare fem nya bebisar. Så skaran ökar för varje år. Jag hoppas den här traditionen håller i sig ändå tills våra barn blir stora och tycker det är pinsamt med kalas, när de flyttat hemifrån och vi får kalasa utan dem. Då hoppas jag fortfarande att vi träffas i oktober månad och gör catch-up på våra liv. Som vanemänniska älskar jag traditioner. Och sådant jag tycker är väldans trevligt tar jag som vana att skapa en tradition av. Kanske blir jul i fjällen en ny sådan.

1 kommentar:

  1. Vilken mysig blogg du har! Har läst den några gånger och nu måste jag bara börja "följa" : )) Hälsn Mita

    SvaraRadera