tisdag 21 augusti 2012

En ny kategori till min lista




Går igenom bilderna från sommaren. Genom bilder så minns man. Och verkligen. Helt plötsligt känns vår sommar väldigt innehållsrik och plötsligt slår det mig; vad häftigt att jag fick vara med på den här semestern. Till detta kan man tillägga att kameran också haft semester. I sommar har mobilen agerad huvudverktyg och min gamla Canon har fått vila. (i hopp om att gå i pension snart)

Som till exempel dessa bilderna. Från sommarens fina, fina dop. Vår älskade Gudson. Ett sommarhus i Värmland som bjöd på inredningsdetaljer to die for. Punschveranda, trästolar, udda porslin, blommiga soffor, en riktig läderlappsfåtölj (som jag tvingade min syster att ta med till Stockholm!) snygga lampor och originaltapeter. Tjusigt värre.

Till detta kan man addera tårta vid vattnet, åka båt, spela fotboll, sensommarhäng, massa god mat och till och med så drack vi öl med samma namn som huvudpersonen. Nils Oscar. Fyndigt.

Ett härligt avstamp på vår sommarturné.

Den nya kategorin heter dop. Inbjudan är ute och planerna är i full gång inför Harrys dop. Inte för att detta blir någon värstingstor tillställning, men inte desto mindre roligt att planera. Även om vi blir få till antal vill man ju att festen ska bli storslagen. Det är precis lika kul som att planera bröllop, kalas, överraskningsfester, möhippor, middagar som just, dop så har jag alltså skapat en alldeles egen kategori.

Inte mer än rätt, jag har ju en för bröllop. Hoppas att ni kommer gilla.
 

4 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder.
    Genom bilder så minns man - så bra uttryckt!! Fotopepp för stora kameran i höst känner jag! Tack för inspo.

    Kram Lina

    SvaraRadera
  2. Såklart att vi gillar. För vi gillar vad vi får här!

    SvaraRadera
  3. Vill gärna se mer av dopet. Även om jag inte tycker att det är i paritet med allt vad ett bröllop innebär, så tyckte jag också att det var roligt att både planera och genomföra. Harrys blir säkert fantastiskt, liksom allt annat du lägger händerna vid, älskade vän. Puss

    SvaraRadera
  4. Men du, så fint! Fantastiskt fint.

    SvaraRadera