måndag 27 augusti 2012

Pom-poms i tyll


Ja sa en gång till en vän att barnrum, de kan man minsann inte överpynta. Man kan maxa obekymrat och jag svarade tveklöst "NEEJE!" på frågan om det inte blev lite väl mycket saker nu.

Plötsligt känner jag att den gränsen är nådd. Till och med i kategorin obekymrat maxat. Esters ack så pyntade rum får Harrod's julskyltning att verka stilren och avskalad. När vi precis lyckats med att fylla varje tom väggyta kommer vi på den briljanta idéen att göra pom-poms! Ja, jädrans vilken bra idé!

Men eftersom vi varken har silkespapper eller servetter (jo, titta här - det går att göra pom-poms av servetter!) så fick det bli fyra stycken pom-poms av tyll (för det har väl alla hemma?!).


Eeh, som sagt. Det finns inte många millimeter över på dessa väggar. Rummet är 180x180 cm stort. Tur att väldigt få barn lider av klaustrofobi.


Jag tror inte ni behöver någon närmare beskrivning. Man gör på precis samma sätt som vanligt, fast det kan vara en fördel att knyta ihop dem med resår - då kan man styla blomman ganska hårdhänt (vilket lätt blir fallet när en 4-åring hjälper till).

Ta-ta, skruvkrok i taket, genomskinlig nylontråd (mycket bättre än fiskelina) så har vi nu lyckats fylla på rummet lite, lite till. Och fast de ser lite ut som duschbollar är vi mycket nöjda.

6 kommentarer:

  1. Åh, jag stod i tygaffären idag och tittade på så fina tyll-tyger och tänkte att det var ju synd att jag inte har nån användning för dem (typ sy prinsess-klänning eller nåt...). Men nu vet jag! :)

    SvaraRadera
  2. Åååå Anna så fina! Och så fint rum din Ester har! Tyllpomsen påminner om JOnas Bohlins Livlampa, min absoluta favvis.
    Kram på dig! Såg att du skulle jobba inne på Fabriken, vad skoj! Inte för att jag är medlem än men ändå! Alltid inspirerande att klicka runt därinne.

    SvaraRadera
  3. Underbart tycker jag! Lyckliga Ester (jag har förresten en kompis som heter Ester och är fadder till min son).
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Fabriken såg jag!!! Fy, rackarns vad bra. Dig vill jag gärna ha där :)

    Sv; jag använde Panduros svarta textilfärg för ljusa tyger.

    Kramar igen

    SvaraRadera
  5. Man kan väl aldrig få för många pompoms? :-D

    SvaraRadera
  6. Vilken fin tapet ni har i Esters rum, vad kommer den ifrån?
    Härlig blogg du har.

    //Elin

    SvaraRadera