torsdag 23 augusti 2012

Roy Fares Sweet!




Bildkälla: Bonnierförlagen
Men mums, mums, mums! Nu är väntan snart över. Roy Fares kokbok (eller snarare bak-bok) Sweet! kommer den 4 september. Just nu är mitt bok-behov mer åt laga-mat-hållet, men så snart äpplena blir ät-klara vet jag att jag kommer googla äpple-recept som aldrig förr.

Efter att ha bläddrat i hans bok blir jag vansinnigt sugen på Pannacotta med daimcrunch eller frozen cheesecake i glas. Choklad och sliskigt (i positiv bemärkelse) sött, mums!

Är man mer sugen på något mindre sött måste ni klicka er in på Marys blogg och beskåda detta bakverk!! Len vinbärsefterrätt. Enbart på grund av detta (eller tack vare) står nu både nu både termometer och brännare högt upp på inköpslistan.

5 kommentarer:

  1. Jaaaaá du. Hittade skorna i en "liten, liten" exclusiv butik. Svår att hitta ...
    Hahahaha ... Zara! Ja, det är faktiskt Zara! Och priset i Spanien är grymt jämfört med i Sverige.
    Fått frågan från flera om det är Zadig & Voltair ... mmm, de är coola, eller hur!

    SvaraRadera
  2. Men åhh... Jag som trodde min tid som tjockis var förbi nu när bebisen är ute. Men inte om du fortsätter att fresta med bilder som dessa. Den boken vill jag ha!!

    SvaraRadera
  3. Men du de där jordgubbarna ser snuskigt goda ut. Vilken vacker bild. Vi köpte en brännare till nyårsefterrätten och det är himlens bra att ha. Att till exempel göra egen créme brulé är fest. Det är farligt att sitta och skriva om godheter så här på kvällskvisten. Jag har nyss satt i mig en burk konserverade ananasringar, det var det nyttigaste söta jag hittade i våra skåp...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Oj, det låter ju väldigt gott, kanske måste kika i den där boken då...
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  5. Härligt!
    Han var ju inte helt ful heller.. ;)

    Trevlig helg!
    Catta

    SvaraRadera