torsdag 13 februari 2014

Hashtag Askunge-suck






Vad gör man av sin kroniska längtan? Ett icke övergående sug efter att bara vara där. På en annan plats. Jag vet det rimmar så in i helvete dåligt med att-vara-i-nuet och känna tacksamhet för det självklara. Men jag kan liksom inte hjälpa det. 

Jag vill vara där. Bland tutande bilar, människor som trängs, brutalt höga hus som man får nackspärr av att glutta på dess topp. DET SPELAR INGEN ROLL. Jag älskar den här staden. Jag vill börja morgonen att gå genom hela high line park ((naturlich! det som att gå på moln, helt befriad av trafiken som susar förbi under (!) dig)) .. för att sedan äta bagel med lax på MITT frukostställe. Att äta på nya ställen ger mig en sådan kick. Hemliga, okända ställen som jag i värsta Columbus-andan nästan tror att JAG uppfunnit. 

Jag har varit där fem gånger. Det borde vara fem gånger för lite det?

Sugna på mer New York? Här är hela min guide. Varning för känsliga läsare - den ger stor abstinens. 


... i fall någon där ute just nu är på väg till mina drömmars stad.
Hashtag Askunge-suck!


Och.
När min längtan efter staden blir allt för stor läser jag New York Post, som tydligt är inne på samma tema som jag "Forget the valentines - honey, we're watching House of cards".... Världen är ändå en ganska liten plats.


6 kommentarer:

  1. När åker vi?

    Satt faktiskt igår och bara dog av längt. Både till London och till NY, tänker mig en vår på båda dessa platser.

    SÅ. När drar vi??? ;))

    SvaraRadera
  2. Ja tack, en resa hade varit fantastiskt :) Vilken fin guide du gjort. Perfekt för en novis i den stora staden, som jag själv. Men en dag kanske... ;)

    SvaraRadera
  3. Jag drömmer och planerar min första resa till det stora äpplet. Kanske i maj. Ska det bli med mannen, med den elvaåriga dottern eller rentav själv (hm är nog ingen ensamresare, men alla fyra har vi nog inte råd med just nu..)? Hur som helst, när det än blir, blir det med din finfina guide i handväskan :-)! /Tette

    SvaraRadera
  4. Hmm... Vågar man säga att jag bara varit där 1 gång? Och jag var inte ens särskilt imponerad.... F'låt!

    SvaraRadera
  5. Happy Valentine´s Day!

    Kram N

    SvaraRadera
  6. Suck... förstår precis... och instämmer!
    Kram!

    SvaraRadera