tisdag 11 februari 2014

Månadens fyra - på D

Hej Februari. Det har blivit dags för månadens fyra, den här gången på bokstaven D. Tack till alla er som hakade sist, när vi var på G, och dessförinnan bokstaven R.



Vi (jag och Ulrika) fortsätter med ’månadens fyra’. Så här går det till. Vi lägger upp 'Månadens fyra' på samma bokstav och fyra teman och om ni vill, så gör ni samma sak. Skriv en kommentar här nedan (eller hos Ulrika/lilla U) så att vi hittar till era inlägg. Skriv en länk till någon av oss (eller båda) i ert bidrag så era läsare också kan vara med.


Den här månaden: MÅNADENS FYRA på bokstaven D
månadens Dröm | månadens Dagens | månadens Dansk Design | månadens Dryck

Here we go!





Månadens dröm. Jag fortsätter att drömma om utbyggnad och nya ytor att inreda. Som en dröm, Nina i New York i senaset Elle Decoration. OMG! Vilket place. Jag har njutit av bilderna ohälsosamt mycket och känner starkare än någonsin att grått hör till min absolut favorit-färgskala just nu. Som en dröm.


Månaden dagens. Nej, det blir ingen dagens-look för min del. Det blir dagens ord. Mitt ord är tacksamhet. Jag är så ödmjukt tacksam. När otäcka nyheter om ohälsa, oro och olycka anländer ställs allt på sin spets och det enda jag känner är en enorm tacksamhet. Ibland krävs det hemska omständigheter för att få perspektiv och känna att det självklara är det viktigaste. Jag är så tacksam.   





Månadens dansk design. Mitt val faller på Kubus från ByLassen, ritade av Morgens Lassen och som fortfarande produceras i vårt design-produktiva grannland. Jag skulle gärna ha en variant i koppar (så fint med grå ljus i!), men vilken färg som som helst hade gjort mig lycklig som ett barn på Liseberg. Om Kubus historia kan man läsa mer här


Månadens dryck. I mina utvalda tio i januari skrev jag om allt juice:ande. Vi gör egen juice nästan varje dag. Sovmorgon som tidig morgon, och vi är peppar-peppar friska som nötkärnor. Jag fick flera frågor om hur det egentligen går till utan centrifug. Jo-då, det går finfint. Fast man får skala, riva och Blendern får jobba hårt. På morotsfronten fuskar vi lite och köper färskpressad på flaska. I morse serverades apelsin, kiwi, päron och ingefära - slurp!

Hej och hå. Kick-off för februari och 'Månadens fyra' på bokstaven D.
Ska bli så spännande att se era kreativa bidrag, hoppas att ni hakar på.    



16 kommentarer:

  1. Din fyra är lika strålande som alltid!

    Men du … har det hänt något? Tacksamhet är viktigt! Alltid viktigt. Dag in och dag ut. Så en väldans bra dagens! Lite mer djup i din dagens än i min ;))

    Puss
    u.

    SvaraRadera
  2. Hjärnan börjar jobba - D, D, D och D - hur tolka? Skoj, skoj - i vanlig ordning. Tjusig fyra av dig, Anna!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt med en ny omgång månadens :) Den där lägenheten i NY ser helt fantastisk ut. Mitt bidrag finns nu uppe http://www.livingbymiriam.se/2014/02/manadens-fyra-pa-d.html

    SvaraRadera
  4. Vad fint! Jag kommer såklart att vara med på D också, men det dröjer till helgen.

    SvaraRadera
  5. Att det alltid ska vara så... att det ska krävas tråkigheter för att man ska få vett att uppskatta saker och ting... Jag lovade mig själv att vara tacksam för jämnan, vareviga dag, i höstas när jag plötsligt fick lite perspektiv efter cellprovet. Men man har ju en tendens att glömma ganska fort. Tack för påminnelsen.

    Och ja, det blev kaffe i min fyra till slut. Roligare än så är jag visst inte. ;) Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig fyra! Som alltid hos dig, Anna. Kul att få börja klura på bokstaven D. Den är fin den där, Kubus. Precis som dina fina ord om tacksamhet. Kram till dig.

    SvaraRadera
  7. Fin fyra den här månaden - min är klar och upplagd :-)

    SvaraRadera
  8. Glömde ju ...... dina ord om tacksamhet är vackra och visst är det så att det (tyvärr) ibland måste hända något för att man ska stanna upp och tänka efter.

    SvaraRadera
  9. Härligt inlägg och vad skönt det är med att känna tacksamhet. Jag har också fått ihop ett inlägg som ni kan hitta här:
    http://www.dendarvictoria.se/manadens-fyra/manadens-fyra-bokstaven-d/

    Kram Victoria

    SvaraRadera
  10. Nu är mitt inlägg klart!
    http://tankebubblor.blogg.se/2014/february/manadens-fyra-d.html

    SvaraRadera
  11. Tokgillade också Ninas hus i New York! Nu finns mitt inlägg uppe på http://villanio.se/manadens-fyra/manadens-fyra-februari/

    SvaraRadera
  12. Nu har jag en fyra inne hos mig! Skön söndag till dig fina receptfavorit. Tonleroneparfaiten sprider sig som en löpeld i min bekantskapskrets! Kramar!

    SvaraRadera
  13. Nu ligger min fyra uppe - häpp!
    http://blomsterochbakverk.se/2014/february/manadens-fyra-d-2.html

    SvaraRadera
  14. Här hittar ni mina fyra, så där i slutet av månaden. http://finachristina.com/bloggat/manadens-fyra-pa-d-en-bloggutmaning/

    SvaraRadera
  15. Underbar fyra Anna! Jag blev lite sen med min men nu är den uppe. :)

    http://photographybykarina.blogspot.se/2014/02/manadens-fyra-d.html

    SvaraRadera
  16. Älskar listor.. min hittar Ni här http://madamevalise.blogspot.se/

    SvaraRadera