måndag 15 juli 2013

#villamauri13


Vi bokade en spontansemester och det kan ha varit årets bästa infall. Bästa. Bästa. Bästa. Vi ville, drömde och hoppades, men hade liksom inte riktigt kunnat sy ihop säcken, inte tryckt på boka-knappen och fastnat i limbo någonstans runt en "bekväm" lösning. En mamma som vill läsa och inte vara för mycket i solen, en pappa som vill spela golf och backträna, en fyraåring som vill leka och/eller bada samt en ettåring som vill gå-träna. Kort sagt en familj med spridda önskemål. Resebyrån (jag) kliade sig (mig) i huvudet och där var vi fast. Vi enades om prioritetslistan; 1) komma bort och 2) äta gott.  


Ryan Air till Barcelona och alla var positivt överraskade över hur snabbt och smidigt det gick. Bortsett från fjuttigt utbud i matvagnen och rak ryggposition genom luften ger jag flygbolaget tummen upp. Väl i Spanien väntade hyrbil, våra trogna resevänner () ett hus som vi hittade genom att googla "rent house Sapin". Jo, det är sant. 


Bland hortensiabuskar långa som Västerbron och dinosaurie-bouganvillas låg vår villa. Med pool, utegrill och magisk utsikt. Magisk. Ni som följer mig på instagram@annasylvan blev liksom aningen terroriserade den veckan. Aningen. Under taggen #villamauri13 finns inte mindre än 64 bilder. Är inte det terror så säg?! Jag har fått en del frågor kring hur vi bokade vår resa och så här såg det ut, kort och gott. Har ni fler frågor är ni varmt välkomna att höra av er.

På vägen hem visade vi Barcelona för barnen. Vårt Barcelona. Genialisk idé med vindstilla, smockfull, 35 graders storstad. Men. Vi hade det underbart. Svaret är anpassning. Anpassa aktivitet till sällskapet, då är alla glada. Bilpromenader och glass. Säg ja mer än nej. Och väldigt mycket glass.

3 kommentarer:

  1. Låter som en fantastisk semester! Verkligen vackra bilder. Liza

    SvaraRadera
  2. Så himla härligt ni har haft det!!
    Tycker att Frau Reisleiter har gjort ett ypperligt jobb ... ;)

    u

    SvaraRadera
  3. jag är SÅ glad att du spammade!
    det kändes, på riktigt! som om jag var där när jag tittade på alla dina ljuvliga bilder.
    tack

    SvaraRadera