lördag 5 mars 2011

Mums!



IKEA har egna muffinsplåtar som jag tyckte verkade käcka. De är liksom långsmala. Mer som en tjock Karl-Johan-svamp-stjälk. Ganska gulliga med andra ord. Men... i dessa plåtar passar bara speciellt muffinsformar, som man så klart bara kan handla på IKEA. Smart där!

Så efter två vändor till IKEA slog jag till på Leilas chokladmuffins. I IKEA-plåtarna med IKEA-formarna. Okej. Sedan tryckes det ner en liten Center med lakrits-fyllning i varje muffins. En hit. Gick direkt upp på första plats på muffins-toppen. Ka-tjing!

7 kommentarer:

  1. Ja du, dom är inte dumma dom, på IKEA. ;-)

    Muffinarna ser i alla fall ljuvligt goda och fina ut!

    SvaraRadera
  2. Wow, de ser fantastisk ut, och vad gott det lät! Då är det bara och läga till Leilas bok till inköpslistan ;)

    SvaraRadera
  3. Å jösses så gott det lät :-)

    SvaraRadera
  4. MMMMUMS!
    Jag har hört talas om en kladdkaka med lakrits i. Men jag har tyvärr inget recept. Den ska vara gudagod

    SvaraRadera
  5. Oj vilka fina bilder :D. De ser väldigt goda också!!

    SvaraRadera
  6. Ser supergott ut och vilka fina bilder

    Ha en skön tisdag. // Lissen

    SvaraRadera
  7. Åh, jag som precis (lite motvilligt) gett mig in i cupcakesdjungeln...;)

    De ser så "lagom stora" - Eller rättare sagt små ut, de du gjort.. Får nog kolla upp den där Ikeaplåten! Kram //Petronella

    SvaraRadera