tisdag 21 oktober 2014

Oktober Love


Vi inleder med lite sött. Jag hade nästan glömt bort den här. En klar favorit i repris. Päronbakelse med marängtäcke. Jo-jo, ser svinproffsigt ut men är inte det minst komplicerat.  Meny, höstig mustig långkokgryta med bautaproffsigt marängtäcke till dessert. Ta-ta. Dessertmästarnas mästare - släng er i väggen.


Paket är väl ständigt på tapeten. I min Pinterest-mapp samlar jag fiffiga och fina lösningar. Undrar just hur årets julklappar ska se ut. Kanske fler djur i snö eller ännu en gång blandade naturfärger.


Decorlife.se forsätter med sin #decorlifeoktober fotoutmaning på Instgram. Kul tycker vi och mer spännande saker lär hända när dessa kreativa damer är i farten. Heja!

Bildkälla
Hösten är min favoritmodetid, men inte vintern. Jag får aldrig ihop ekvationen mellan att klä mig snyggt utan att frysa. Praktiskt och snygga skor är för mig en utopi. I år är jag evigt tacksam för alla fantastiska fake fur som finns i en uppsjö hos alla kedjor. Simsallabim och man glömmer nästan bort att skorna kanske inte var home run.


Att bo på hotell i sin egen stad kan vara bland det härligaste. Tyvärr känns det som en lyx vi sällan prioriterar. Man kan alltid få en gnutta hotellkänsla genom att ta del av deras frukost. Här är ett hotell som jag gärna skulle testa att både bo och äta frukost på. HTL - here we go!


379 kr över och vill handla marmor för pengarna. Jodå, det funkar. På Granit. 


Veckans finaste pressbild. Nya vaser från Rosendahl, designade av Lin Utzon. Egentligen inte alls min favorit men älskar stylingen på pressbilderna. Superfint med grå vägg, blandade material och enkla spretiga blommorna. No need to have too gröna fingrar, phu!



2 kommentarer:

  1. Underbara bilder!!

    Önskar dig en fin dag!

    Kika gärna in hos mig! Jag säljer egendesignade armband till bra priser i mitt uf-företag!

    SvaraRadera