tisdag 20 juli 2010

Baby Ellen


Idag fick vi äran att träffa baby Ellen. Fina Ellen är fyra dagar gammal och redan lik både mamma och pappa. Nyblivna föräldrar som strålade precis som stolta, nyblivna föräldrar gör. Inte trötta, inte dimmiga, bara vackra och stolta.

Jag minns när vi åkte hem med Ester från BB. I snigelfart. Min man tyckte alla körde som dårar. Kom från alla håll. Som ett hot mot vår bebis, vårt ömtåliga mirakel. Jag minns att bilarna körde om oss på 70vägen utanför Danderyds sjukhus och min man blängde nervöst i backspegeln. Vår egen nyfödda lilla flicka skulle åka med oss hem och flytta in, bo kvar, på obegränsad framtid. För alltid. Jag hade ont. Jag grät och skrattade. Oro mötte lycka och förenades i överlevnadsinstinkt. Vi kommer att klara det här, sa jag till mig själv.

Med Ellens föräldrar råder inga tvivel, det fanns ingen oro. Bra lugn, trygg lycka. Grattis till finaste baby Ellen. Hon är i trygga händer.

1 kommentar:

  1. min man bytte in min gamla bil, eftersom den var ju inte säker nog för hans lilla flicka, så det fick minsann bli en Volvo. Det hade nog lätt kunnat bli en pansar vagn men jag fick dra gränsen...

    Så mysig hon är lilla Ellen, nästan så man vill ha en till. Nej det vill jag kanske inte, men för någon timme ialla fall

    kram Marie

    SvaraRadera