tisdag 20 juli 2010

Men, jag måste inte bada!



”Bada då!” skriker mannen från vattnet.
”Men, Herre Gud, jag vill inte. Låt mig vara”

Jag tycker det är kallt. Jo, jag tycker det, fast det är över 20 grader. Jag är inte sugen på att bada och jag är inte varm. När det äntligen blir badväder i Sverige är det precis som om alla tror att det finns en lag på att man måste bada. Men nej, bad måste inte infinna sig fast än att det är fysiskt möjligt. Vi har ett klimat som inte tillåter bad flera månader om året, och när detta väl blir utförbart då ska vi för sjutton ta igen. Resten av hela årets kyla.

Men vet ni vad? Jag gillar regn. Jo, det gör jag . Och jag gillar sol. Och bad. Men när jag själv känner för det. Så lägg ner. Man måste inte bada.

Ester är på min sida. Hon badar gärna. När det är +26 grader. Och henne kan ni ju försöka tvinga. Hon skriker. Högt och kraftfullt, ett mycket effektivt sätt att slippa.

2 kommentarer:

  1. Anna, tack för din kommentar på min blogg! Naturligtvis fick jag kolla in din och jag har suttit här och skrattat åt detta inlägg om badandet. Jag är likadan! Jag sa till min familj att jag är en badkruka och till och med översatte det till bathing flower pot, så nu säger dom det alltid, MOM IS A BATHING FLOWER POT! ha!

    Ester är ju sååååå söt, men det visste du ju redan...

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. BATHING FLOWER POT - haha, helt underbart att du översatte och det låter nästan lite härligt! Kansek ska slänga mig med den termen i fortsättningen... jag vill gärna var en flower pot!

    SvaraRadera