fredag 2 juli 2010

Sommarläsning


Just nu tuggar jag i mig okomplicerad chiclit på engelska. Mina storpocket inköpta i New York är inte bara snygga utan även avslappnat, underhållande på en väldigt anspråkslös nivå. Hjärnan får också semester.
Ni vet väl om att det på Rackarungar finns en hel hörna med barnböcker. Köp second hand så känns det inte så jobbigt när sidorna blir uppätna, våldsamt bläddrade eller bara väldigt intensivt använda.

På min inköpslista kategori; sommarlitteratur, står bland annat Skynda att älska med Alex Schulman. Har ni några andra boktips? Vad läser ni i sommar?

2 kommentarer:

  1. Å, chicklit-tips behövde jag, har precis slutat läsa Denise Rudbergs "strl 37" som faktiskt var helt ok (inte direkt djup...) Va sjukt skeptisk efter att inte alls ha gillat hennes första roman...

    Så Alex Schulman alltså...tja, varför inte!?

    Andra tips är: A vintage affair, Isabel Wolf, brittisk chicklitt och VÄRSTA chicklit jag läst "Call girl" he, he...

    Själv gillar jag även deckare, men tänkte ge mig på "Shantaram" på engelska i sommar

    SvaraRadera
  2. Den kan du låna av mig! Alex alltså!

    SvaraRadera