onsdag 1 december 2010

Från oktober till december




Känner mig lite som Ernst idag när jag sitter och reflekterar över våra vackra årstider. Inom kort sitter jag väl och låter ljuset spegla min sinnesstämning. Eller så känner jag in rummet.

“Vitt är bara vitt så länge man själv bestämmer att det är vitt”
“Man kanske borde tälja på en pinne då och då för att må lite bättre”
“Det spelar ingen roll hur mycket elektriskt ljus man tänder, så har den lilla öppna lågan en synnerligen märkvärdig"

Jag vet inte om jag ska skratta, gråta eller bara älska?
Ernst alltså...

4 kommentarer:

  1. Haha! Den där Ernst asså... :-)

    Men det är ändå otroligt med våra årstider och hur snabbt det skiftar från sol och 30 grader varmt till snö och minus 10!

    SvaraRadera
  2. Hej du!
    Japp! jag var med den där crocker tjejen:)
    Såååå roligt att du gillar min blogg och att du gav dig till känna. Jag har utvecklat en löjlig glädje av att få kommentarer, visst e det skoj?:)
    Du har själv en fin-fin blogg, det får definitivt bli en länk hit!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan,
    så roligt att du kikade in till mig och jag fick möjligheten och hitta till dig...åå så härlig blogg du har!!

    Ja du Eljanten kommer nog bli en succé...möjligt kanske lite resarverad i början...det kommer bli såå bra!!
    Det kanske kan bli en till Ester också...finns på Russinet:)

    Nu måste jag kika vidare in i din blogg ...
    Ha en fin kväll
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder! Jag gillar dina reflektioner.
    Kram J

    SvaraRadera