söndag 12 december 2010

Söndagsbilden #49


För en sekund glömmer jag alla julkulor och hyacinter, grönmossa och julbak, klappar och snöhögar. Istället ramlar jag över en sandstrandbild från Thailand som får bli min söndagsbild till Fabriken. Jag stannar upp, minns och drömmer mig tillbaka. Jag minns hur befriande svalt det blev på kvällarna när myggen försvunnit och solen gått ner, hur det fläktade vid vattnet. Jag minns också att jag tyckte Esters hår hade vuxit så mycket. Tänk att jag envisades med den där lilla tofsen. Åh, vad vi älskade hennes guldsandaler, från en liten säsongsoberoende butik på Östermalm, även om de var oerhört dumma med sanden som sipprade in mellan springorna.

Hur som helst. Både sandalerna och sanden är ett minne blott. Nu ska jag istället fixa lite glöggmys. Måste också passa på att berömma Fabrikens nya fina loggan. Nu är den på plats och jag gillar den jättemycket!
Kram Anna

2 kommentarer:

  1. Vilken liten söt sessa!!! Anna. Måste säga att du är oerhört duktig på att skriva & formulera dig! Älskar din blogg :)! Kram Karin.

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut! Älskar snodden i håret! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera