måndag 13 december 2010

Luciamorgon 06:00


Jag fattar inte hur jag ska kunna jobba idag. Det är lucia. På dagis. För första gången ska jag sitta i föräldraskaran och tårögt titta på min lilla dotter. Jag ska famla med kameran, flina som bara stolta och nykära gör. Skaka lite generat på huvudet över min blödighet. Nevöst fixa till håret och med ett snabbt ryck torka bort vätskan i ögonvrån. Sen ska jag bli sentimental. Jag ska tacka livet, Gud, och alla inblandande för att jag fick en liten självständig tjej som från en dag till en annan (ja, så känns det) kunde krypa, stå och gå i ett alldeles eget luciatåg.

Förväntningarna är enorma. Nu ska jag försöka koncentrera mig några timmar innan min lilla tomte-tjej gör entré på den stora luciascenen.

Ha en fin lucia.
Kram Anna

5 kommentarer:

  1. Härligt med luciatåg. Sonen har varit tomte idag på morgonen och dottern ska vara lucia imorgon. Alltid lika mysigt!
    Det vita snöret beställde jag från Panduro förra julen. Det var en stor rulle! :) Hoppas att du kan gå in där utan att bli ruinerad! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Ja, jag grät några små tårar imorse. De var bedårande! Oscar stod och vinkade till mig och ropade "Hej hej mamma". Underbart!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Du är för skön! Något blödigare än vad jag är men jag är dig hack i häl. Startade dagen med ett lucia-tåg av stackars nyanställda kollegor. Så i eftermiddag ser jag fram emot Alwins luciatåg på förskolan. Moa får nöja sig med att vara publik.
    Kram hela dagen

    SvaraRadera
  4. Bilder tack! Bengt sjöng för mig i morse och det var rörande på sitt sätt, men vitklädda små barn med ljus och glitter är något visst... Kram

    SvaraRadera
  5. =)
    Jag hade mitt igår. Inte MITT luciatåg då utan min tårdrypardag. Liv var med i en väldans stor julkonsert och stod där som tomte i strålkastarljuset framför självaste lucian. Jag blev alldeles matt av hela händelsen. Allra mest för att jag själv (som 7-åring) nog hade fått stora självan och svimmat. Typ... Så det var liksom dubbelt, rörd som attan att hon vågade och larvigt nervös att hon skulle svimma =)))

    SvaraRadera