fredag 22 april 2011

Om jag får välja



Om jag får välja vill jag ha punschpraliner i mitt påskägg. Min godissmak är nämligen 98 år. Jag har fler exempel. Jag gillar bridge-blandning, alla sorter. Och engelska lakritskonfekt, speciellt de där geléiga sakerna med prickar på. Sen älskar jag påskägg. Oftast finns det inte en endast sort som inte faller mig i smaken. Skum, choklad och cola. Till min stora lycka är det ofta dessa som blir kvar, ratade och lämnade till sitt öde. Mitt öde. Eller min stora lycka.

Så inför morgondagen, kära påskharen, fyll mitt ägg med godis som en tant på ålderdomshemmet skulle gilla. En tant med riktigt bra, och starka tänder.

3 kommentarer:

  1. Punchpraliner mums, ingen äter dem här hemma heller. Lakritskonfekt älskar jag. Pralinen med körsbär i Alladinasken är jag också ensam om. Däremot får du ha påskäggen för dig själv ;)

    Go(tt) Påsk på dig

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag är också som en tant i mitt godis gillande, lägg till Anthon Berghs påskägg med marsipan också, så är listan komplett!

    SvaraRadera
  3. haha du siktar in dig på precis det jag lämnar kvar!

    SvaraRadera