tisdag 19 april 2011

Tisdagstemat; tidstypiska detaljer


Dagens tema i Fabriken gjorde mig lite tveksam. Hade jag fattat det rätt? Tidstypiska detaljer. Jag snuddade vid tanken på nutida inredningsdetaljer, och tänkte genast på alla bokstäver, citat och tavelväggar. På allt ljust trä som helt plötsligt blivit välkommet in i hemmen och den oändliga chabby chic trenden. Sen tänkte jag på hur alla verkar plantera. Beror det på säsongen eller är det bara jag? Tack vara Weronica lever min mans hortensia. Det är värt ett t.a.c.k. Numera får den, förutan kärlek och vaksam uppmärksamhet, också regelbundna bad. Peppar-peppar. Det verkar funka.

Hos mig är typiska detaljer doftljus. Gärna från Byredo för både utseende och doft. Just nu står Blanche parfym överst på min wish-list. Tror den passar på sommaren. Där trängs den (på önskelistan alltså) med Mimosa från Diptyque. Ja, ännu en doft av himmelriket!

En annan sak hemma hos mig är alla Iittalas Maribowl. Jag har dem i väldigt många färger och tröttnar aldrig. Känner mig genast sugen på en gul. Måste ha något med påsken att göra.


Har ni föresten läst senaste numret av King? Självaste Hans Kunglig Höghet Carl Philip, Prins av Sverige, Hertig av Värmland, är med. han ger inte mycket av personlig karaktär, men ett trevligt reportage och är han inte väldigt lik Dan Humphrey? Eller har säsongstarten av Gossip Girl stigit mig åt huvudet?

Och på tal om kungligheter. Och TV. Den 29 april sänder SVT bröllopet mellan Kate och prins William. TV-soffan är min, bara min.


5 kommentarer:

  1. Haha, jooo han ser faktiskt jättelik ut. :)
    Fina bilder du visar!!
    //Johanna

    SvaraRadera
  2. Oj, killen har det numret av King vid sängen och jag trodde helt ärligt att det var Dan! Rätt snygg är han iaf, vår prins!

    Ha en härlig påsk!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  3. Jag kan inte få nog av doftljus. Köper oftasts PB homes - underbara dofter!
    Ha en fin dag!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Älskar doftljus och vill gärna ha hur många som helst! :-)

    SvaraRadera
  5. Tycker du prickat väldigt rätt gällande tidstypiska ting. Fint också =)

    SvaraRadera