onsdag 16 november 2011

Black or white, del 2


Tack för alla kommentarer om vit eller svart bänkskiva. Precis som Katarina väl noterat är det svårt att stå emot vit-sjukan, så vi landade på en underhållsfri (!) komposit i vitt med stänk av grått. Som att få båda, men ändå mest vit. Jag är nöjd, men högst tveksam till den provisoriska bänkskivan vi nu ska leva med mellan mätning och ny skiva - i åtta veckor!


Trots vetskapen om att köket ska vändas upp och ner är jag så sugen på att duka fram julen. I helgen tänker jag göra mig redo för advent och blomster, pynt och lite bak ska förberedas. Jag trotsar byggkaoset som snart knackar på dörren och släpper in hyacint och kanel. Weronica har lyckats med precis vad jag eftersträvar - klockren advent, men ändå inte riktigt jul. En lite sväng till Zetas trädgårdar är nog precis vad jag behöver.


Nästa fredags lönar det sig som vanligt att hänga på låset, då släpper Therese Sennerholt sina nya - right on time - julkort.

1 kommentar:

  1. Åååh, det kommer bli så snyggt!! Förstår frustrationen över den tillfälliga bänkskivan dock. Men jag/vi ser verkligen fram emot resultatet......och Mini R outleten ;)
    Date´en efter sälen, är det vi styr bilen mot Sthlm. KRAM

    SvaraRadera