torsdag 26 juni 2014

Sommarlov


Sommarlov för vuxna är något alldeles speciellt. Man har för länge sedan lämnat den möjligheten bakom sig, men den euforiska känslan återuppstår lika snabbt som någon hunnit nynna den blomster tid nu kommer. Barnens nedräkning smittar och sommarplaner samt väder står högt upp på listan över samtalsämnen. Ja-då, semestern är här! 


Att resa bort är viktigt för mig. Avkoppling och ny inspiration kräver miljöombyte. Bild tagen från vackra Hvar i Kroatien. Själv tar jag mig till solkusten och hoppas på varmt vatten.  Foto av fantastiska Petra Veikkola.


Alla dessa vilda buketter som hör sommaren till och visst en speciellt trendig just i år. Passade! Naturens kraft bjuder så fin uppvisning men även lusbekämpning för min del. (jag sprayar vinbären med såpa varannan dag - dö lus, dö!) Bilden finns i min flower-mapp (garanterat fritt från löss) och hittad i den här vackra mappen BLOOM.


Finare ack och mer smycken - hej sommar. Kan varmt rekommendera Shellac som har gjort  här. Inte alls så svårt att få bort och nageln klarade sig ganska bra efter tre veckor klanderfri yta. Inte en enda skråma, bara en nagel som växte ut. Men, paus mellan omgångarna, det vill säga - lagom är bäst. Fler inspirerande naglar här.


& Other stories tillhör mina favoriter och deras REA innebär alltid bär påse ut ur butik. Den här fick följa med hem och titta! vilket fint armband. Shoppingklick-varning!

Min närvaro i sommar kommer till största del finnas spå Pinterest och Instagram där jag heter @annasylvan. Jag tar alltså sommarlov. Vuxen-sommarlov. Hej så länge, kram och trevlig sommar!



3 kommentarer:

  1. Hej, kram och trevlig sommar!!
    Jag njuter till fullo av era soliga uppdateringar från Spanien och hoppas, hoppas på att snart kunna bjuda på en och annan solig uppdatering från Sverige (men det börjar kännas lite tröstlöst...).

    SvaraRadera
  2. Hej! Snygga kläder och naglar.
    Underbart att se det vackra bilderna också! ;)
    /Cecilia
    www.ceciliajohansson.nu

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt hittade jag här. Särskilt smyckena....

    Hoppas du har den bästa av semestrar. Kram!

    SvaraRadera