fredag 19 september 2014

Fredags-yay



Om det är någon titt-godis-bok jag längtat extra mycket efter är det just den här. Sweet food and photography av Linda Lomelino. Jag är full av fotografi-beundran. Bild efter bild, recept på recept. Gillar man digitalt flöde av bildskönhet kan man besöka hennes blogg på Amelias plattform eller hennes omtalade och ombloggade blogg hennes Call me cupcake.


En annan digital favorit i blädderformat heter The Edit, Net A Porter's magasin. Senaste numret med Naomi Rapace på framsidan, Strong & Sexy, men framför allt väldigt snyggt med sitt bleka hår mot mörka bryn. Frutom bryn är numret är fyllt med militärgrön inspiration.  


Förra numret av The Edit bjöd på sagolika bilder på en blond favorit, nämligen Kirsten Dunst. Bläddra här


Mera fluff tack. Ja tack till den här förstärkningen i garderoben. Perfekt till det mesta och känna aldrig tråkig. 


Jag gick all in höstbukett på torget. Det var flera år sen jag köpte en blandbukett senast, men kände mig charmad av kärleksört och knepiga bär, argumentet 'står länge utan skötsel' lockade onekligen också. 


Musik på repeat. Sia med Chandelier. Älskar rösten, älskar videon. Älskar att hon uppträdda hos Ellen med ryggen mot publiken.  Knäppt och spännande!  



...och slutligen, veckan har nått sitt slut. Happy helg och friday - yay!!

2 kommentarer:

  1. Som jag älskar den här typen av svep som du gör! Jag är också helt inne på "fluff" just nu. Kram!

    SvaraRadera
  2. Fredags-yay funkar alldeles utmärkt en stormig måndag också. Fint, Anna. Himla fint. Gillar när du sveper fram.

    SvaraRadera