måndag 24 november 2014

Framkallat bilder med Grafi Foto - check






Jag fick ett mail som fick mig att reagera. Jag får rätt många mail, vissa är liksom bara reklam, vissa blir man varm-i-hela-hjärttraken av och viss knäpper migpå näsan och säger: 'där fick jag dig allt'! Typ som det här. Tar du enormt massa mobilbilder? Följer de med mobilen mer i graven när du säger tack och hej, RIP kära lur. Svar ja. Jag är hopplöst urdålig på att framkalla.

Så fick jag ett mail att Grafi Foto. De har nämligen tagit fram en app där du kan framkalla dina mobilbilder på bästa fotopapper så att de får en hållbarhet på över 100 år, allt är dessutom svanenmärkt. Den är enkel och smidig att använda och lägger du en beställning innan kl 12 så framkallas bilderna samma dag och postas direkt.

Så här gjorde jag;
1. Ladda ner appen ”Grafifoto” och följ instruktionerna.
2. Appen kommer synkroniseras med dina mobilbilder.
3. Klicka i de bilder du vill framkalla, jag valda matt yta, storlek 10x10 cm, med vit kant. Ursnyggt!
 4. Fyll i dina kunduppgifter och välj leveranssätt.

Allt kom hem i en fin liten låda innan jag ens hann blinka. Blixtsnabbt med andra ord.

Och foton är lite som tidningar. Även om jag plöjer enormt med digital inspiration och jag plöjer ord efter ord genom någon typ av skärm är ändå kärleken till riktiga böcker och tidningar i tidningsformat det bästa. Det bästa. Foton är alltså fantastiska i mobilen, men på riktigt. Oh la la. Nu sitter sommarinspiration av semesterfoton på väggen med washi och påminner om att vi fått två soltimmar i november. Peppar, pushar och påminner om att snart är det vår igen.

Jag fick också ge bort en prova-på-rabatt med 10% rabatt på en framkallning till mina vänner. Om ni vill testa glöm inte använda rabattkoden ”kompis”.

hej-hej!


2 kommentarer:

  1. Det ständiga dåliga samvetet... alla dessa oframkallade bilder. :)

    SvaraRadera
  2. Hihi, fick denna av Miranda oxå...synd bara att jag har alla mina fina foton i gamla telefonen.... suck!

    SvaraRadera