måndag 17 november 2014

Think Pink. Julinspiration, del två...


Paketinslagning kring jul behöver inte vara så julig. Nä, den kan vara precis så rosa som man mest känner för. Härmed öppnar jag Think Pink - julinspiration, kapitel två. 


Rosa drinkar, ja tack. Glögg känns såå 2012. Fantastiska bloggen My Little Fabric bjuckar på Christmas Margaritas. Qui Merci!



Tja kära tomten! Önskar mig linnelakan från Dirty Linnen i färgen Pink Blush. Slutsålt!? Nä, det kan omöjligt vara sant. Faktum är att en ombäddad säng kan så så inbjudande ut när man inte sovit på ett
tag... #gäspgäspspägsgöäöösssszzzz

Översta bilden från fantastiska flödet hos Britta Nickel.


Vem är sugen på varm choklad i juni? Svaret lyder: ingen! Men nu. Varmt choklad på längden och tvären, i skidskohallen, i skidbacken, efter långpromenaden och i snödrivan. Eller inomhus framför brasan. Funkar också. Plus för liten dekorationsgran på kant. Pyssligt men effektfullt och kanske aningen överkurs i skidbacken.  


På tal om pyssel. Sprayade guldkottar och rosa placeringkort. Vilken succékombo. Kan tänka mig att print korten med blomsterdecor i bakgrunden. Oh-la-la! 


En av mina två favoritbilder i kategorin rosa jul. Fd 'En mammas dag' numera Living by W skapade jul-mood och jag föll pladask, sprang i hästgalopp till närmaste Panduro, köpte svindyrt silkespapper och klippte smällkarameller hej-vilt! 


Enkelt pyssel påminner om att neon verkligen funkar. (finnas matchande julgranar på Rusta om någon över sju år är intresserad...)


Däremot har jag två år i rad kompletterade med pastellrosa kulor från Rusta.  I år är jag tacksam över den årligt kompletteringen då köpstop förbjuder mig att fylla på förråden. 


Här kommer två av två i kategorin finaste bilden på temat rosa jul. Pappret, banden, färgerna, korten. I kind of löööv this! Bästa Malin kan konsten att båda styla och fota. Resultatet, ja man fastnar lätt i hennes kreationer.

Ho! Ho! Ho! Mer jul en annan dag....
(och bildkällor som inte anges hittas ni i min X-mas mapp)


2 kommentarer:

  1. Alltså, vackert! Är inget fan av rosa, men denna rosa-nyans.....oj, oj, oj! Måste ha! Tack för tipsen!

    SvaraRadera