fredag 17 juni 2011

Anti-depp-kampanj





Jag hade tappat tråden lite. Hamnat i någon slags efter-new york-sorg, ett kraftfullt bakslag efter min överdådiga inspiration. Som om en bakfylla hade träffat mig i huvudet som ett obefogat blixtnedslag. Ka-boom!

Men så igår fick jag luft under vingarna och bestämde mig för en ny inställning, skärpa till min tråkiga attityd. Jag bor ju i en helt fantastisk stad - inte alls så himla långt ifrån NY:s storslagenhet, om man kisar lite. Så jag bestämde mig för att göra lite sånt som jag gör när jag är utomlands. Gå på museum, dricka drink på en väldans lyxig restaurang, uppe på våning tolv, 33 meter över havet och titta när solen går ner och skapar det vackraste fotoljus som dagen har att erbjuda. Sedan vidare till en härlig terrass och dricka öl tills man bara måste äta stans bästa maki chili crisp innan köket stänger. Att äta middag klockan 22:40 – kan det bli mer utomlands-känsla? Nej, jag tror bannemej inte det!

Så idag efter fredagens traditionella skaldjursmiddag blir det nog mest film och tidig läggdags. För jag är hemma-är-bäst-nöjd såhär dagen efter min lilla semester-tripp på hemmaplan.

1 kommentar:

  1. Angela Karlsson17 juni 2011 kl. 21:06

    Det är ju helt underbart!!!! Jag har en stor längtan efter New York, tänk nu att sitta på takterassen 230 at fifth! Lovely eller äta på La Esquina:-) snyft men hoppas snart komma tillbaka..... Kramizzz fr Angela

    SvaraRadera