söndag 12 juni 2011

Söndags-häng!





Igår åkt vi tunnelbana och Ester roande sig med att härma alla hållplatser.

- Nästa Slussen, säger en monoton röst från högtalarna.
- Nästa Plutten, säger Ester och ler stort.
- Slussen, rättar jag.
- Sluschen, rättar Ester.

- Nästa Rådmansgatan, säger den anonyma rösten.
- Väldigt svårt tycker jag, suckar Ester och ser lite ledsen ut.
Jag påminner mig själv att nästa gång vi åker t-bana ska hon få uttala hålplatserna precis som hon vill. Spela roll, liksom.

Idag har vi lekt med Majken. Barnens påhittighet och spontanitet gör mig matt av glädje! Majkens fina mamma är en enastående skribent och henne blogg är kan ni läsa här. Ord som alltid berör.

Esters teckning föreställer (för er som inte riktigt ser) ett rådjur. Det gör alla hennes teckningar. Alltid. Jag har blivit världsbäst på att rita rådjur. Sol eller blomma? Nej, det duger aldrig.

6 kommentarer:

  1. Sluschen ska jag också säga nästa gång jag passerar Sluschen ;)

    Vilken go unge du har LiseLotte

    SvaraRadera
  2. Fina barn ni har! Bara vara dagar är inte fel ibland.
    Jag har gjort den där skylten själv. Skrev i bloggen häromdagen om Byggfabriken där jag köpt skylten . Du kan läsa mer där , och snart bege dig till Högbergsgatan och skaffa en själv.

    Fy F va bra va!

    SvaraRadera
  3. Superfina bilder! Och vad härligt du verkar ha haft i New York... Fastnade här ett bra tag, vilka fantastiska foton :) Kram //Petronella

    SvaraRadera
  4. Gullungar! Tack för finfin dag. "Heja Ester, heja Ester", sjöng Majken innan hon somnade. Puss!

    SvaraRadera
  5. Söndags häng vilken underbar rubrik på inlägget. Sådana små sötnosar till barn. Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Nu kommer jag att tänka "Nästa Plutten" varje gång jag hör Nästa Slussen. Mycket gulligt!

    SvaraRadera