tisdag 27 augusti 2013

Boa 2.0


Varje år vid den här tiden innebär längtan efter förändring. Gör om. Byt ut. Tänka nytt. Återkommer till Bloomingvilles katalog och faller handlöst för färgkombinationen.


Får mig att vilja köpa Elina Dahls fina tringangel-print eller den fina vägglampan som finns hos fantastiska Casamina. Har kommit till en boa-fas 2.0. Mattor. Lampor. Tavlor. Bring. It. On.


Hittar ständigt nya inspiratörer på Instagram. Jag är trogen läsare till Sincerely Jules både på blogg och Instagram@sicerelyjules. Detta är DIY-bokstäver med färska blommor inför systern baby shower. Cute! 


Mackapär-Ulrika har en ljuvligt flöde på Pinterest. Materialen, färgerna, mullheten i den här bilden är precis vad som fångar mitt intresse just nu. 




Den ständiga jakten fortsätter. Även om jag blev över förväntan nöjd sist letar jag fortfarande efter just denna doft från True Grace, Sandalwood and Ginger. Verkar helt omöjligt. Hittar ni den så hojta!


I mitt sovrum hänger numera Blomester av Jonna Fransson som bland annat finns hos Mokkasin.  


Filippa K firar sitt tioåriga samarbetet med Rörstrand med jubileumsmuggen ”White”. Supersnygg tycker jag och kan kan inte annat än älska muggen för sin praktiska stapelbara nytta. Perfekt om man älskar att ha många muggar i köksskåpen och är lite snabb när man hystar in sakerna från diskmaskinen. Muggen kommer kosta ca 299 kr per tvåpack och finns i butik från september!


Senaste inramade fotot är från Jean Paul Gaultier-utställningen (pågår till 22/9 - missa inte!) går helt i linje med mitt nya tänk kring boa 2.0. Nu ska jag spendera några minuter på att leta efter den perfekta Kelim-mattan. Ciao!


3 kommentarer:

  1. Oh så mycket fint! Tack för inspiration :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du nämnde och gillar min print! Du gjorde min kväll. :-) Kram Elina

    SvaraRadera