fredag 23 augusti 2013

Fredag, zebra och lite gott och blandat


Ingen har väl undgått zebratrenden även om jag alltid gillat de djuriska mönstren. Nya tallriksunderlägg från R.O.O.M. matchas med porslin från Zara Home (som förväntas öppna i Stockholm under hösten, datum oklart) och servetter från dito ställe. I dag får vi efterlängtat finbesök och jag står handfallen inför val av dessert. Stor i-landsproblem idag med andra ord. 

I zebraserien från R.O.O.M. fanns också superfina brickor, kuddfodral och servetter. Om man inte redan klickat hem dessa...


Nygamla zebraballan kanske åker på eller är det to-mutch att matcha dukningen?  


Jag är ute efter ett specifikt doft av märket True Grace och i brist på succé i jakten på detta fann jag guld. På Posh Living fanns inte bara jordens trevligaste försäljare (undra just varför?!...jag menar jag sände ut köpsignaler kraftfullare än en tsunami) utan även detta fynd i doftljusdjungeln. Klinta är handgjorda massage (?) doftljus från England och Sandelträ har en mörk, kraftig doft. Första doften fick mig att tänka på gamla böcker eller bibliotek. Fin start på hösten tänkte jag. Ut med småblommigt in med blytunga böcker.    


Hos en dagiskompis mamma hängde supersnygga handdukar och jag härmas ogenerat. Direkt. Mitt badrum har sedermera fått copycats på handduksfronten. Så just nu är det färglöst, svart, vitt och trä. Möjligtvis släpper jag in några metaller. Möjligtvis.  


Sephora har ju öppnat en butik i stan. Trevligt. Deras kajalpennor är vattenfasta och sitter perfekt om man vill måla insidan av ögonkanten. Jag väljer nr 08, Sun tan - Nacré. 



Blommingville katalog AW13 är så fin. Jag bläddrar, bläddrar och bläddrar. Jag har länge trånat efter de vita värmeljusstakarna med guld på insidan. 


Ellos fortsätter att peppra mig med direktreklam fast jag aldrig handlat en skruv. Men skam den som ger sig. Jag tycker att de överraskar med sina senaste bilder. Köpsuget dyker upp lika naturligt som godisbegäret i mitten av månaden. Tummen upp, bra jobbat! De där zebrakuddarna ligger risigt till. Me like.

Nu återstår bara att önska en en finfin helg. So long.

7 kommentarer:

  1. Åh så grafiskt och snyggt. Nu fick jag lite av den där "mysigt med höst, vill bara mysa och goa in mig"-känslan.

    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Sandelträ låter som en doft jag vill prova :-)
    Fint inlägg! Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  3. Såklart att du ska matcha dig med dukning!! Att matcha är a och o. ;)
    Trevlig helg, fina du!!

    SvaraRadera
  4. Underbart Anna! Älskar brallorna från HM. Och handdukarna. Fint!

    SvaraRadera
  5. Har haft doft/ massageljusen till försäljning på mitt gamla gym. Underbara... Gillar handukarna du visar. Kraaam pia

    SvaraRadera
  6. Haha, det är sant. Ellos bombar något oerhört men senast jag handlade var nog i sexan eller något...

    Underbara inspirationsbilder i alla fall, tack för det och trevlig helg.

    SvaraRadera