måndag 5 augusti 2013

Mera mässing


Jag har köpt mig två nya lampor. Den här och den här. Båda i köket och det ger en varm känsla. Nästan så att man längtar till höstens mörka kvällar. Jag drömmer fortfarande om Etch i mässing, fast den kanske redan känns lite mer våren 2012, snarare än hösten. Och Tennet känns mer lockande än någonsin. En rosett please! Fågelfint från Indiska.  


Tänk en sådan här skänk med brinnande ljus när höstmörkret kommer. Ingen ångest där inte. Vänskapsknuten, en perfekt sak att ge sig själv en vacker dag... en unna-dag...och kammarljusstaken är fin att blanda med gamla loppisstakar i samma material. Och Hortus. Blandat är finast.


Som om inte Kubus var fin redan innan. I vitt, och i silver. Nu i koppar, jag dör vad fint.




Vask och blandare i mässing, uuuuja, så snyggt. Vitt, marmor och mässing, triss i tjusigheter! Superfin lägenhet på BOsthlm via Trendenser

5 kommentarer:

  1. Lite mässing är aldrig fel och rosetten står rätt högt upp på min önskelista också, den är så härligt o-mig - feminin och blänkande!

    SvaraRadera
  2. det är verkligen galet fint .:)
    Hoppas du haft en fin sommar.

    //Pernilla

    SvaraRadera
  3. Japp, vänskapsknuten har stått länge på min vill-gäääärna-ha lista. Och den där rosetten, ja den sattes på listan även den för ett tag sedan. Gillar att den är så stor..

    SvaraRadera
  4. Älskar mina "nya" mässingsljusstakar!!! En vänskapsknut skulle göra sig alldeles utmärkt där...

    SvaraRadera
  5. Nimbus i koppar är grym! Och rosetten finns det ju plats för...:-) Vänskapsknuten har jag faktiskt ärvt efter min mamma som fick den av sina väninnor.
    Kram!

    SvaraRadera