torsdag 18 november 2010

Gnistskyddat var det här



Efter många, långa suckar bland kromade, gängliga och skitfula gnistskydd, fann vi detta från Bolin Smide. Vi hade inte så höga krav; enkel, stilren och funktionell. Hur svårt kan det egentligen vara? Antal snirkliga guldkanter jag ratat uppnår till tresiffrigt. Pust och stång, men nu är jakten över.


Jag har sneglat lite på Carl-Philips slott, men 13 500 kr kändes lite väl saftigt, kungliga design – or not.

De vita hästarna hittade jag på Panduro för 39kr/st. Tanken är att man ska måla den själv, men det tycker jag är helt onödigt när det är så fina i vitt.

Så nu tänder vi brasan - fredagsmys!

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Ja du, tänk att saker ska krånglas till när man bara vill att det ska vara stilrent och enkelt...

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Det där ser bra ut. Va trevligt att få elda! Här brinner det i både kakelugn och vedspis som vanligt varje morgon. Jag blir nästan stött om sambon hinner före mig med att göra upp eld. Hela min morgonritual med kaffekopp på puffen framför kakelugnen medan jag ser att det tar sig blir liksom förstörd... :)

    Vi får väl ta och starta varsin klubb och dela tips och idéer på vägen!? Jag tror att jag tar tag i det efter jul när alla har mindre att tänka på.

    Ha en härlig fredag!

    Kram / Kristina

    SvaraRadera