tisdag 9 november 2010

Tisdagstemat: Köksinredningar


Välkomna till fri tolkning av tisdagstemat; Köksinredningar. Idag tar jag Aladdins matta och flyger långt bort från ämnet. Kanske begår jag något etikettsbrott nu. Men det är en risk man får ta i högrisklandet fjärran förort.


Jack Daniels är absolut ingen favorit. Inte ens i närheten. Enda gången jag dricker whiskey är i min Irish och då föredrar jag Jameson. MEN har ni tänkt på hur snygg flaskan är? Överväger synligt barskåp eller framställd barbricka. Välkommen vackra 80-tal!


Förflyttar mig raskt till 90-talet och Designtorget slår upp sina dörrar i Sverige. Kylskåpspoesi. Men jag gillar det jättemycket. Kan användas i oändliga sammanhang och gissa om jag blev glad när jag hittade en låda djupt ner i leksaksavdelningen på Rackarungar? För 15 kr. Tackar!



Blommigt. Återkommande i bloggen. Det blommar snart över. Farmors gamla tallrikar får sällskap av nya blommor. Välkommen till min porslinsrabatt.

Fler fantastiska “kökinredningar” hittar ni hos Fabriken. Hoppas mina inspirations-kollegor förlåter mina utsvävningar!

3 kommentarer:

  1. Äsch, jag tycker du helt klart håller dig inom ämnet =)) Glasklart!
    Whiskey, blommigt porslin och kylskåpsord som gjutet i ett kök =)

    Gaaaahhh, jag har ju glömt att maila dig!!!??? Nu måste jag hämta kidsen i snöstormen men när jag kommer hem! Jag vill ju ha tröjan!!
    Jag känner igen det här, om jag någon enstaka gång vunnit något så glömmer jag hämta ut det...
    Kraaam!!

    SvaraRadera
  2. Klart du håller dig inom ämnet. Själv så fatta jag helt fel, så jag skrev om Kontrast.
    Så jag är helt ute och cyklar idag!
    Kylskåpsmagneterna från Designtorget, vilket hem har inte haft eller har det. Dom är så roliga och dekorativa!
    Ha en fin dag!
    Kram CC

    SvaraRadera
  3. Jag måste säga att jag tycker också att du håller dig inom ämnet. Det är ju det som är det roliga med dessa teman, att alla tolkar dom olika sätt. Det hade ju inte varit jättekul att titta runt hos alla Fabriksmedlemamr idag om vi alla hade visat varsitt köksskåp. :-)

    Tack för den jättesöta tröjan också! Den låg och väntade inneför dörren idag när jag kom hem. Och vad kul att vi nästan är grannar! :-)

    SvaraRadera