onsdag 17 november 2010

Vi är en bokklubb, ingen matklubb


Ikväll samlas bokklubben hos mig. Jag lagar Leilas gnocchi och med tigerräkor. En enkel, men sagolik liten rätt. (recept här) Jag adderar färsk spenat och lite grädde. Då blir det så nära mathimlen man kan komma.
Men vi är en bokklubb och ingen matklubb, även om samtliga medlemmer också går igång på baka, laga, äta, dricka! Vi har alla läst Borta Bäst av Sara Kadefors. Ett plus för det snygga omslaget och nu är det min tur att välja nästa titel. Det står fortfarande mellan tre olika spår. Jag tänker bestämma mig i sista minut. Det är bra med lite alternativ då läslusarna i klubben läser mycket. Kraven är enkla, månadens bok måste 1. finnas i pocket och 2. ingen får ha läst den innan.

Ha en fin kväll och om ni inte redan har en egen bokklubb kan jag varmt rekommendera; starta en! Det är enkelt och varnsinnigt trevligt! Tydligen trendigt nu också...

3 kommentarer:

  1. Håller på att läsa Borta bäst i våran bokcirkel. Gillar jättemycket. Svår att lägga ifrån sig.

    SvaraRadera
  2. Det låter jättetrevligt och dessutom väldigt gott.

    Jag är sugen på att starta något liknande fast med fotografi itsället. Tänker mig att man kan ha olika teman från gång till gång och sedan dela tips, idéer, inspiration och kunskap. Har inte filurat klart än om det är genomförbart. Vi får se...

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  3. Du vet att jag avundas er klubb och har gjort länge. Någon gång ska det bli av. Synd att vi inte bor i samma stad. Saknar dig! Kram

    SvaraRadera