söndag 7 november 2010

Godisskål; Hur gulligt är inte det?


Igår besökte vi härliga restaurangen Griffin. Utan barn. Med all tid i världen. Utan någon tid att passa och med konversation över en flaska Pinot Noir. Stället är verkligen värt ett besök, inte minst för Stylt’s fina jobb med inredningen.

Stylt Trampoli har bla annat gjort Le Rouge, hotell Lydmar och många, många fler trivsamma offentliga lokaler. Duktiga. Duktiga.

Jag lämnade kameran hemma och lånar därför ovan bilder från Griffins egna arkiv. Men min iPhone rycka in och assistera när desserten kom in. En choklad au four, men lakrits och hallonsorbet.

På menyn fanns även små tänkvärda ord (som jag gillar väldans mycket) och på dessertmenyn kunde man beställa; godisskål! Hur gulligt är inte det?



Jag bidrog inte något vidare till Fabriken idag. Titta in där om i vill se fina söndagsbilder.

5 kommentarer:

  1. Låter som en hur trvlig kväll som helst!!

    SvaraRadera
  2. Det ser jättetrevligt ut.

    Och visst är det underbart att sitta ner och prata ostört och om allt och inget som man annars aldrig hinner med. Vi gjorde likadant igår. Härligt.

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med en kväll på tu man hand, med tid för att sitta ner och prata ostört och bara njuta av god mat och vackra omgivningar!

    Hoppas du får en skön söndagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Vilken fin restaurang! Den vill jag kolla upp nästa gång jag är uppe. Desserterna verkar vara i min smak också...

    Kram S

    SvaraRadera
  5. Shit vilket najs ställe!! Hade helt klart tagit en godisskål...och en sådan där chokladbomb :)
    Kan tänka mig att ni hade det sååå mysigt på tu man hand. Because you´re worth it!

    SvaraRadera