tisdag 23 november 2010

Tisdagstema: Adventspynt


Julkartongen hämtas ner från vinden.
- Va?! Har vi inte mer pynt? Är detta allt?! (panik)

Det här var inte mycket (besviken)... men då kan jag ju köpa nytt (lyckan kommer krypande)... och vi BEHÖVER ju faktiskt mer (euforiskt glädjebomb - jag har nått Nirvana!)

Fullt ös med ljusslingor, stakar, hyacinter, kanelstänger, stjärnanis… Jo, för lite fanns ju.

Sen till det tråkiga!
Sladdar som syns, fel längd på förläningssladdarna, uttag på fel ställen, fel styrka på glödlampan, urfula overzise-timers... Det är bara början. Hur gör ni? Hur får ni det att se snyggt ut utanför fotot?

Hos Fabriken hittar ni mer pynt.

5 kommentarer:

  1. Haha! Visst blir man glad när man kommer på att man faktiskt helt legitimt får shoppa lite! :-)

    Vilken fin bricka du pyntat! Jag gillar verkligen när man samlar ljus och blommor sådär i en grupp på en liten plats!

    SvaraRadera
  2. Käraste Anna! När du har pyntat så fint är det väl ingen som tittar på sladdarna? Det är ju oftast mörkt ute ändå och då syns de ännu mindre. Jag drar till London istället för att pynta, men jag får göra mitt efter helgen istället. Det ska bli mysigt. Stor kram

    SvaraRadera
  3. Härligt att komma hem till er i helgen och få lite adventsinspiration :)Kraam

    SvaraRadera
  4. Ha ha! Jag säger som Petra, tänk att man kan bli så glad av legitim shopping!! :)

    Äsch, strunta i sladdar som syns, det är ju jul. Sladdar är ju bara världsliga saker! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig julstämning du bjuder på! Ja du...snyggt utanför fotot...sladdar är ett kapitel för sig...jag funderar ofta över varför många sladdar är svarta tex... är det många som har svarta väggar?! Jag kan tänka mig en i textil för effekten men vanliga lampsladdar...blööö. Inga tips med andra ord;-)

    Kram, och tack för fin inspiration!
    A

    SvaraRadera