måndag 2 april 2012

Det finns en viss risk för påsköverdos


Bildkälla: IKEA/Livet Hemma

Ja, det finns en viss risk, jag har till och med skapat en egen kategori för påsk. En viss risk för påsk-pyssel-överdos och påsk-pynt à la more is more i husets alla hörn. Jag har nämligen gått hem nu, kastat in handduken på jobbet. Planerat allt, gjort listor, ordnat med mappstrukturen, sagt hejdå till kollegorna, haft hejdålunch, hejdåfika, fått paket, lämnat över till min vikarie, släppt taget och börjat fokusera på påsk. Eller egentliga anledningen; fokusera på vår bebis (som kan komma när som helst).

Och jag tror det är bra med lite fokus. Allt har gått ruskigt snabbt på slutet. Efter en superseg start med non-stop illamående till vecka 20 och tiden släpade sig fram som värsta snorsnigeln, befann jag mig plötsligt i vecka 34, fick influensan från hell, spricka på revbenet och på det, tonvis med jobb, jobb, jobb så är det nog bra med lite hemmastudier nu. Lite fokus på att när som helst kan det sätta igång. Som en liten tickande bomb, man vet att - men inte när.

Så påskpyssel och fokus står på agendan. Fint och enkelt pyssel på Livet hemma-bloggen idag. Läs hur du får till finfina äggen här.

7 kommentarer:

  1. Passa på så mycket du kan med olika slags överdoser . Tiden kommer sen när man endast kan tänka på -hur länge fick jag sova sammanhängande idag?
    Jag har också precis kastat in handduken på jobbet. Nu väntar inget barn , men kanske en ny sysselsättning så småningom.

    Doftljuset från Zetas var ju riktigt tjusigt med ett litet trälock. Jag valde mellan nytvättat och luktärt och viol-riktigt gott luktade den.
    jag övar mig med små doser då och då. Som gammal tråkig migränskalle får man vara lite försiktig med dofter.

    Ta hand om dig nu. Vi kanske springer på varann nån dag?

    SvaraRadera
  2. Bra att du är så redo du bara kan vara!
    Ooooh - spännande med en tickande bomb och med en sån bomb är det ju bara positivt!
    All lycka till!!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  3. Påskattack och överdos funkar utmärkt för min del! Känner att jag är inne på lite samma spår hemma hos mig. Jag kompenserar nog lite för julen som knappt pyntades alls, eftersom vi var utomlands.

    SvaraRadera
  4. Så spännande att vänta på kläckning i påsk... Pynta, mys och lägg dig på soffan och försök balansera ett påskägg på ditt eget ägg ;-) (blir roliga bilder av det...) Jag har inte hunnit påska till det alls än men blev inspirerad av ditt gula collage tidigare. Gula elefanter borde man ju ha...
    Kram Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Välkommen till "ledigheten" eller som jag kallar det: Tiden som John Blund glömde... Hoppas på många besök till Gbg. Imorgon kommer det kanske något med påskharen... Puss

    SvaraRadera
  6. lägg dig raklång på soffan. gör INGET nu. pilla i dag en massa gott. och bara vänta på vad som komma ska. NJUT! av tystnaden. av att vara bara du. BARA du.

    stor kram fina anna. sååååååå spännande detta är. (klickar in flera ggr om dan´för att se vad som händer ;) sorry!)

    SvaraRadera
  7. Wiii, så spännande! Och efter dig är det min tur - jag börjar först mitt fokus när er bebbe har kommit tror jag. Förstår vad du menar, herregud så fort allt har gått det sista. Jag som har miljontals saker kvar att göra, kommer aldrig hinna men det som inte blir gjort nu får helt enkelt vänta. Jag jobbar april ut men känner redan nu hur ostrukturerad och förvirrad man är på jobbet så visst är det skönt att få några dagar eller veckor på sig att landa lite... Förhoppningsvis :)

    Kramar.

    SvaraRadera