måndag 30 april 2012

Omlackering pågår


Sen har vi presenterna som träffar mitt i det blödiga, nyblivna mammahjärtat. Alla presenter till liten Harry, och till mig (!). Inte för att jag misstrott mina vänner (för de är ju världsmästare på presenter) men med andra barnet tror man att uppmärksamheten inte blir lika storslagen som med första. Men nej-då, här har vi haft massvis med besök, fått blomsterbud OCH presenter!! Jag känner mig så bortskämd och överväldigad. 

Tänk vad vore livet utan vänner? Absolut dö-trist. Och så klart inte för presenterna, utan för alla samtal, skratt och förbannat trevligt skvaller. 

En av mina bästa vänner kom med en påse direkt från staterna. De mjukaste babykläderna, två nya lack och en tidning. Så är det med bästa vänner. 


Så nu är naglarna mintgröna med nr 07, Sea från Sally Hansen. Sally Hansen är marknadsledare inom nagelvård och nagellack i USA men jag vet inte vart man hittar det i Sverige. Åker man till USA kan jag verkligen rekommendera ett inköp. Essie däremot finns båda på Kicks och flera andra ställen. "She's picture perfect" är en ljuvlig lavendelfärgad variant.

Boken är för länge sedan utläst och triologin avslutad (och med beröm godkänd). Jag tänker läsa fars-dag-presenten (troligen min första och sista bok i kategorin sport) nu men djupdyker först i några olästa magasin.

10 kommentarer:

  1. Härligt med sådana presenter! :-)

    SvaraRadera
  2. Sjukt snygga lack:) så kul med nya färger på våren.
    Ha en kanonvecka

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera
  3. Vem älskar INTE presenter - av alla dess slag ;)
    Det lila lacket är grymt.

    SvaraRadera
  4. Åh låter sååå härligt. Ursnyggt lack och ja, vad skulle man göra utan fina vänner? Stor kram

    SvaraRadera
  5. Så skönt att du verkar ha det så bra. Och jag håller med - vänner är det bästa!

    Så kul att du hänger på fotoutmaningen! Ja, vi sår se hur länge jag håller i. Det väntar ju andra viktigheter runt knuten... Men jag ska försöka förbereda många dagar och så länge det inte kommer någon bebis kan jag ju fota om rätt dag. Vi får se, det blir som det blir :)

    Och vi tror också på en lillebror. Trodde tjej från början men det sista har känslan varit lillebror. Spännande! :)

    Kramar.

    SvaraRadera
  6. Snygga lack! Är sugen på ett par i liknande färger. Och så härligt att höra hur du njuter av tillvaron. Precis som det ska vara med liten bebis hemma :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  7. Vänner, vad gör man utan dem? Snygga lack! Och ett stort grattis till lillkillen. Han ser dösöt ut. Kram!

    SvaraRadera
  8. Hej! Vad snällt av dina vänner att skämma bort dig. Snygga färger! Ha en go vecka! Kram

    SvaraRadera
  9. Underbara vänner, vad vore livet utan dem!? :) Verkligen härliga lack, själv testar jag några nya nu efter att ha läst om dem här hos dig.

    Grattis igen till Harry! :) Ha en skön första maj!

    SvaraRadera