måndag 9 april 2012

Jag kan bara inte låta bli...



Jag står totalt handfallen när det kommer till vackert porslin. Speciellt när det också är praktiskt, en liten klisteretikett som säger typ; tål diskmaskin, ugn och micro. Bingo! Jag är såld. Jag kan bara inte ta mitt förnuft till fånga och kliva ut ur butiken.


De fyrkantiga formarna (som jag verkligen behövde och fick mig att slänga gamla, fula) fick jag i födelsedagspresent av en god vän med mycket god smak (tack E!). De kommer från den ljuvliga butiken Balders Hage och blev förmodligen den utlösande faktorn till kommande inköp. Den runda rosa (oemotståndlig) och de hjärtformade (dito) är nyligen inköpta (trots avsaknad av behov) från Drömhuset. Man kanske inte behöver 32 olika ugnsformar, men säg det vi verkligen behöver?! Att bli lite extra lycklig är väl anledning nog att slå till?

3 kommentarer:

  1. Åh så ljuvligt! Härliga färgkombinationer. Och tänk om man hela tidens skulle tänka på vad man inte behöver - fy så tråkigt! Vackra saker kan verkligen vara ren och skär lycka.

    Ja, nästa gång så ses vi! Planen är att komma upp igen i agusti för att gå på Formex. Hoppas vi kan få till något då.

    Och jag jobbar april ut men är ganska flexibel så jag tar dag för dag (vi är ju våra egna chefer så bara vi har koll på alla skattedeklartioner och de vanliga deklarationerna så ger jag fanken i det). Längtar dock till maj när det blir helt och hållet ledigt och förhoppningsvis (efter en hel del omstrktureringar) så ska sambon också vara mycket ledig hela sommaren och delar av hösten. Så skönt!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag hade bestämt mig för att inte köpa fler av dessa former än de jag redan har. Stod med hjärtat i handen i julas men tänkte, näe nu får jag ge mig. Men nu ser jag att jag verkligen behöver ett vitt hjärta ;)

    SvaraRadera
  3. Lider av exakt samma problem :) http://www.happygunhild.se/2011/07/jaktlycka-pa-bondauktion/
    Man kan helt enkelt inte ha för många fina formar, blåblommiga tallrikar, sirliga assietter, eller handblåsta snapsglas, ska det vara så svårt att förstå ;))

    SvaraRadera