lördag 28 april 2012

Harry Erik Valter



Okej, som ni vet är detta anledningen till pausen. Vår lilla prins. Harry. Vår son. Som kom till oss för drygt en vecka sen. Allt gick bra och vi trivs bra i bubblan. Den ljusblå bubblan där familjens trygghet är det enda viktiga. Det var svårare än jag hade trott att återvända. Ett tag trodde jag att jag aldrig mera skulle kunna skriva om bakverk, tavlor, blommor, kuddar, vaser, nya lack och härliga doftljus. Det enda som snurrar i mitt huvud är barnet som anlänt och lyckan över att få visa upp honom för världen. 

Dagarna går blixtsnabbt och ibland får jag inte en enda vettig sak gjord, om man inte räkna amma, lyckolipa och fånglo på mitt lilla barn. Addera sedan fika, fika, fika och byta oändligt med blöjor till listan. 

Men i dag började jag sakna och längta efter bloggen och sakta börjar jag att inse att man kan kombinera babyland med bloggland. Jag måste inte välja sida. Jag kan liksom båda äta och ha kvar kakan. Toppen!     

Sen gick jag igenom alla era hälsningar och gratulationer (igen) och blev helt överväldigad (och väldigt blödig). De är som presenter med fina snören eller som blomsterbud - man blir lycklig. Jag läser, om och om igen. 

Så jag ville bara titta in, säga hej och säga T A C K ! 
Tack-så-väldigt-himlans-mycket!



Vill ni se fantastiska babybilder så titta in baby-Klara som Malin med bloggen Live a lot förevigat.  Väldigt fina bilder. 

26 kommentarer:

  1. Vad fin han är er lille Harry! Bubbla på du och blogga sen om pastelliga nagellack när blöjbytena tappar sin charm.

    Tänk att små barn heter Harry idag precis som min 84 årige pappa. Om han sen blir lika biltokig som min far kanske han få ta över hans smeknamn -Rally-Harry ;)!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Å så fantastiskt fin han är. Helt bedårande, och sista bilden. Herreguud så cool, vilken min!

    Låter som ni har ni fint i babyland, ta hand om er!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Vilken go bild där han ligger på rygg och förmodligen fånglor som mamma sin ;-)

    GRATTIS till den söte sonen.

    SvaraRadera
  4. Åhh, grattis.Försök att stanna kvar i den där lyckobubblan så länge som möjligt stor kram Diana

    SvaraRadera
  5. Hej bebis!!! Å vad fin han är! Och tack snälla söta du för fina ord! Vet du, du behöver bara säga till så kommer jag på stört och förevigar er lilla familj - det vore en ära!!

    Stor kram
    Malin

    SvaraRadera
  6. Nämen åhh, vilken liten guldklimp! STORT GRATTIS!! Jag är såklart glad att du tänker kombinera bubblan med bloggandet! ;)

    Ha en fin söndag!
    Kram Maria

    ps. jag har flyttat! :)

    SvaraRadera
  7. det var nog det sötaste jag sett på länge. harry. (och det får ju plats på en platta;) älskar namnet.
    "haaaarrrry. har du varit ute och ölat nu igen!" (jönsson ligan - you know)

    så klart du måste äta kakan och ha den kvar. blog it on ... när du hinner.
    och stora-syster - stolt som en tupp va?

    anna - än en gång, stort, stort grattis. kram.

    SvaraRadera
  8. Finaste Harry! Är helt betagen och vill träffa honom genast! Men det går ju inte... Kommer kanske något på posten snart i alla fall. Är impad att du lyckas blogga. Jag har inte gjort ett inlägg sedan Leia kom. Men så är du ju du också... Längtar efter er alla. Puss och kram och grattis igen!

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar liten pärla, han ser sjukt nöjd ut!! Vackra namn har han oxå!!!

    SvaraRadera
  10. Naaaaww... Han ser så nöjd och belåten ut, den lille prinsen :)
    Vilken goding han är. Fortsätt njuuuuuta! kram!

    SvaraRadera
  11. Men lilla Harry. Så gudomligt söt han är! Såg han redan i morse via i-phonen men då blev det ingen kommentar. Den nedersta bilden är störtskön och man ler med hela hela kroppen - så nöjd han ser ut.

    Bubbla du på ett tag till och titta in när lusten finns. Skönt att höra att ni har det bra i alla fall. Hur har storasyster det - är hon nöjd med sin nya roll?

    Kramar.

    SvaraRadera
  12. Vilken prins! Ljuvlig! Njut, mys och må bra!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Vilka himlans fina namn bästa prinsen har fått :-) Valter är ju en given favorit & Vilmer heter Harry i andra namn (efter gammel farfar vars födelsedag han delar). Mycket bra namnval! Ljuvliga bilder, om inte innan hoppas jag att jag får träffa honom på årligt 4-års kalas till hösten! Kram

    SvaraRadera
  14. Jag har följt din blogg ett tag nu men är alltid lite blyg för att skriva då jag inte bloggar själv. Men jag bara måste gratulera till er lilla Harry! Helt ljuvlig är han! Njut i massor.
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  15. Åhhh, grattis till lille finisen...den sista bilden är ljuvlig!!
    Hoppas allt är bra i vårsolen med alla överväldigande känslor, själv var jag inne i Göteborgsbutiken hos "Er" härom dagen...jättemycket fint! Fick allt följa med lite saker hem...IGEN :)
    Stor kram, Åsa!

    SvaraRadera
  16. MANY CONGRATULATIONS TO YOU & YOUR FAMILY!!!!!!!!

    SvaraRadera
  17. Världens finaste gullekille! Lyllos er :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  18. Nämen, sicken oemåtståndlig liten Harry! Mina varmaste gratulationer! Och bubbla på du - vi finns ju kvar här ivrigt påhejande till allt som kommer här på sidan :) Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  19. Alldeles... underbar... <3 Grattis igen. Var på barnvälsignelse igår (variant av barndop) för min lille prins Valter! Ser plötsligt namnet öevrallt :)
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  20. Vad fin han är Harry! :) Mina varmaste gratulationer till dig och hela familjen. :) Njut! Kram Karin

    SvaraRadera
  21. Tack Anna för hälsningen till Lillebror!! Vad gullig du är som hinner titta in till mig mitt i Din stora babybubbla. Jag har inte riktigt hittat en "ny" vardag ännu men som du skriver, det kommer. Man kan kombinera.

    Vilka underbara bilder du visar på Harry! Så fin namn också. Se att han heter Valter också. Vi funderar på Valter men har inte bestämt oss ännu. Det namnet stod högst på vår lista men när vi träffade vår son blev vi osäkra om han är en Valter. Det tog tid innan Lilly fick sitt namn också, så detta får nog mogna och växa fram framöver. De här första dagarna har vi knappt haft ork att fundera över namn.

    Du skriver så fint om att lyckolipa och fånglo :) Du är härlig du!

    Sköt om dig och din familj!! Kram Linda

    SvaraRadera
  22. Men vilken söting. Väldigt vackra bilder. Stort grattis!

    SvaraRadera
  23. Så underbar!! Och så nöjd han ser ut Harry :)

    Ät och ha kakan och så ät lite till, vi ses!

    SvaraRadera
  24. Oh så söt liten!!! Grattis grattis, kan inte förstå att vår bebis är här snart!!!

    SvaraRadera