onsdag 4 april 2012

Godmorgon snygging!


Jag är en frukostmänniska. Frukost innan barn var heligt. Helgen skulle bli totalt förstörd om frukosten innehöll någon typ av stress och måltiden var näst intill rituell. Tur att jag träffade en man som också uppskattade dagens första och viktigaste mål. Då förstår ni ju hur mycket jag älskar den här bloggen - 365 days of breakfast (tips-tack till Volang-Linda). Vackra bilder och full fokus på just, frukost. Camilla fotograferar, förutom sin egen frukost, otroligt vackra bröllopsbilder också, personliga och fantastiska.


Nya äggkoppar från Bruka Design i färgen ljung. Egentligen är jag överförtjust i de på fot (som de säljer ut för 49 kr nu), men sunt förnuft och platsbrist i skåpen hejdade mig. Det fick bli praktiskt stapelbara, man ändå väldigt fina.

9 kommentarer:

  1. Lite extra lyxigt nu när du är hemma kan jag tro! Med tanke på det stylade ägget så ser jag att det är du som gjort frukosten. Lyckost Nicke!
    Kram

    SvaraRadera
  2. BTW, platsbrist!! Måste tillkommit en hel del sedan jag sist kollade in i era köksskåp. Jag är avis på era tomma ytor i skåpen ;)
    Väldigt fina äggkoppar. Blir påminnd om att jag verkligen behöver nya :)

    SvaraRadera
  3. En blogg med bara massa härliga frukostar... måste spanas in!
    Och jag håller verkligen med dig, frukost måste vara dagens bästa mål. Då och då (av naturliga skäl, tyvärr mer sällan sedan vi flyttade från stan) så tar vi oss in till nåt hotell en lördag- eller söndagmorgon för att glufsa i oss en smarrig frukostbuffé. Så härligt!!

    SvaraRadera
  4. Jisses pommes frites, får din man en sådan här frukost en vanlig sketen onsdag? You are a wife role model!

    Synnerligen imponerad!

    /Annmarie

    SvaraRadera
  5. Nämen nu var det visst ett tag sedan jag var in här. Så mycket fin påskinspiration du bjuder på!
    Ska genast kolla in frukostbloggen!! :)

    Glad Påsk! :)

    SvaraRadera
  6. Ser super ut! Gillar också frukost, jag har ett tips för att få njuta även tillsammans med barnen.

    Ge barnen mellis när de vaknar. Saker som inte kladdar, inte kan sättas i halsen och kan ätas på en bricka på golvet. Ostkuber, mozzarellakulor, babybell, miniköttbullar, korvbitar, gurka/tomat bitar, oliver i halvor, frukt i småbitar, salamibitar osv.. Mjölk i flaska som inte kan vältas ut. Ja ni förstår upplägget.

    Barnen håller sig sams, de klarar sig själva med leksaker och TV/film och vi får halvsova en eller två timmar till. Vi började med detta av en tillfällighet när våra barn var 1,5 och 3,5 år. Jag som brukar sköta morgonen var så galet trött att jag somnade om och vaknade i panik 1 timme senare. Barnen har bytt DVD, tagit fram frusna bullar, frusen korv och mjölk och fått fatt i sitt lego. Där satt de mycket nöjda och förstod inte alls mitt dåliga mammasamvete över de frusna bullarna... Då började vi med att ordna det som de ville ha och sen kunde man med gott samvete sova en stund till.

    Sen kl 10 gör vi en rejäl brunch och äter tillsammans hela familjen. Lunchen kan bli ett rejält mellis istället och så blir det stor långsittar middag på kvällen!

    SvaraRadera
  7. Sicket bra bloggtips! Och så lyxigt din man har det :). Undrar om jag får lika fina frullar nu när maken går hem på föräldraledighet???

    SvaraRadera
  8. Kul att du också gillade bloggen:) Och FINA bilder du tagit. Mycket tjusiga äggkoppar med.

    Glad påsk!

    SvaraRadera